فیسبوک و یوتیوب در برابر "اسرائیل" زانو زدند

فیسبوک و یوتیوب در برابر
چهارشنبه 24 شهريور 1395 - 14:17

سرانجام رژیم صهیونیستی توانست شبکه اجتماعی مشهور "فیسبوک" را تابع خود کند. این رژیم مدیریت شبکه فیسبوک را مجبور کرد با اعزام هیئتی به اراضی اشغالی فلسطین و امضای توافقنامه، تمام انتظارات و خواسته های تل آویو را محقق کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت خبری "رأی الیوم"، هیئت اعزامی فیسبوک به محض ورود به اراضی اشغالی  فلسطین با "گیلعاد اردان"، وزیر اطلاعات داخلی و "آیلت شاکد"، وزیر امور قضایی رژیم صهیونیستی دیدار کرد. در این دیدار دو طرف به بررسی ادعای رژیم صهیونیستی درخصوص "پدیده استفاده از این شبکه برای تحریک تروریسم" پرداختند.
در این دیدار که دو نماینده از دادستانی و پلیس رژیم صهیونیستی هم در آن حضور داشتند، "فیسبوک" تمام شروط این رژیم را پذیرفت.

در پایان، دو طرف توافقنامه ای را امضا کردند که در آن بر تحکیم همکاری بین مسئولین امنیتی رژیم اشغالگر قدس و شبکه فیسبوک برای حذف مضامین به اصطلاح تحریک آمیز از صفحه های فیسبوک تصریح شده بود.
در پایان این جلسه، وزیر امور قضایی رژیم صهیونیستی که ریاست هیئت این رژیم در این دیدار را بر عهده داشت اعلام کرد که دو شبکه "فیسبوک" و "یوتیوب" اغلب درخواست های این رژیم را که طی چند ماه اخیر برای حذف برخی مطالب و یادداشت ها مطرح شده است را پذیرفته است.
در این بین، دفتر وزیر اطلاعات داخلی رژیم اشغالگر هم از توافق بر سر تشکیل تیم هایی برای بررسی بهترین راه های مقابله و حذف مفاهیمی که به زعم این رژیم تحریک آمیز به نظر می آمدند، خبر داد.
از زمان شروع انتفاضه جدید از یک سال قبل در کرانه باختری و تلاش نظامیان رژیم صهیونیستی برای سرکوب انتفاضه از طریق اعدام میدانی زنان و کودکان و جوانان فلسطینی، این رژیم همواره در شبکه های اجتماعی با درج مطالب و طرح موضوعات تحریک آمیز پیوسته به ملت فلسطین، حمله کرده است.
این رژیم پیش از این، کمیته ای را برای بررسی طرح "قانون فیسبوک" تشکیل داده بود. هدف از تشکیل این کمیته، واداشتن شبکه های اجتماعی به رصد و حذف مطالب و عبارت هایی است که این رژیم آنها را تحریک آمیز عنوان کرده است.
پیش بینی می شود با امضای این توافق جدید، رژیم صهیونیستی رفته رفته شبکه ها به خصوص فیسبوک را برای حذف و بستن هزاران حساب کاربری مربوط به مؤسسات و شخصیتهای فلسطینی یا حتی جوانانی که به دفاع از آرمان فلسطین می پردازند، تحت فشار قرار دهد.
اخیرا مدیریت فیسبوک، در برابر فشارهای این رژیم به زانو درآمده و صفحه های رسمی جنبش حماس و تعدادی از رهبران آن را در غزه بسته است. مدیریت "تویتر" نیز صفحه کاربری "ابو عبیده"، سخنگوی رسمی گردان عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس را بسته است.
جنبش حماس دو هفته قبل اقدام این دو شبکه اجتماعی را محکوم کرده و اعلام کرده بود این دو شبکه تحت فشار رژیم صهیونیستی این کار را کرده اند.
همزمان، عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس نیز حمله های "دیوانه وار" رژیم صهیونیستی به رهبران حماس برای بستن صفحه های فیسبوک آنها را محکوم کرد.
سخنگوی حماس، تسلیم شدن این شبکه اجتماعی در برابر فشارهای "اسرائیل" را جانبداری واضح و علنی آن از تل آویو دانست، و گفت که این شبکه هم تبدیل به ابزار سرکوبگری دیگری در دست رژیم صهیونیستی شده است، و این گونه است که این شبکه ها و شرکت ها، صلاحیت و بی طرفی خود را در برخورد با مسئله فلسطین از دست داده اند.
208

پربیننده ترین خبرها