تغییرات آب و هوایی موجب جنگ می‌شود!

تغییرات آب و هوایی موجب جنگ می‌شود!
چهارشنبه 24 شهريور 1395 - 21:13

تغییرات شدید آب و هوایی تأسیسات نظامی دریایی آمریکا را به خطر انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اقدامات دولت آمریکا برای جلوگیری از تأثیر سوء تغییرات آب و هوایی در تأسیسات نظامی دریایی خود تاکنون ناکافی بوده است.
سایت خبری میدل اِست آنلاین امروز چهارشنبه به نقل از کارشناسان نظامی و آب و هوایی آمریکا نوشت: افسران ارشد ارتش و مسئولان سابق سرویس های امنیتی آمریکا در سه گزارش جداگانه اعلام کردند که تغییرات آب و هوایی به مناقشات بین المللی دامن می زند و تأسیسات نظامی دریایی آمریکا را به خطر می اندازد.
مرکز آب و هوا و امنیت که مؤسسه ای تحقیقاتی در واشنگتن است، در گزارشی اعلام کرد: تغییرات آب و هوایی کنونی خطری برای امنیت ملی آمریکا محسوب می شود و سهل انگاری در مبارزه با این خطر راهبردی، گزینه مناسبی نیست.
این گزارش که به امضای بیش از 10 مقام ارشد پیشین ارتش و سرویس های امنیتی آمریکا از جمله ژنرال بازنشسته آنتونی زینی و دریادار بازنشسته ساموئل لاکلیر رسیده، حاکیست؛ رئیس جمهوری آتی آمریکا باید سمتی وزارتی را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و جلوگیری از تأثیر آن در امنیت ملی کشور ایجاد کند.
گزارش نهادی شامل مقامات نظامی پیشین آمریکا که مرکز آب و هوا و امنیت آمریکا متن آن را منتشر کرده نیز حاکیست که پدیده های سهمگین آب و هوایی اگر ادامه داشته باشد ، تهدیدی برای تأسیسات نظامی دریایی آمریکا محسوب خواهد شد.
در این گزارش آمده است: رابطۀ پیچیدۀ بین بالا آمدن آب دریاها و افزایش وزش بادها و میزان آمادگی نهادها از نهادهای امدادی گرفته تا نهادهای راهبردی برای مقابله با این پدیده ها باید بررسی شود .
گزارشی دیگر که در همین سال میلادی منتشر شد نیز حاکیست که  افزایش سطح آب دریاها در نیمه دوم این قرن شاید هر روز باعث به وجود آمدن موج ها و به خطر انداختن برخی از تأسیسات نظامی دریایی شود.
فرانچسکو فِمیا رئیس مرکز آب و هوا و امنیت و یکی از بنیانگذاران این مؤسسۀ تحقیقاتی اعلام کرد: گزارش ها نشان می دهد که مسئولان امنیتی و نظامی معتقدند که اقدامات کنونی آمریکا برای مقابله با تغییرات آب و هوایی در حد مطلوب نیست.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها