هشدار نماینده عراقی به نظامیان متجاوز ترکیه

هشدار نماینده عراقی به نظامیان متجاوز ترکیه
جمعه 26 شهريور 1395 - 14:12

عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس نمایندگان عراق بر لزوم اخراج نظامیان متجاوز ترکیه از خاک این کشور تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سومریه نیوز "فردوس العوادی" عضو فراکسیون دولت قانون روز جمعه تأکید کرد: حیدر العبادی نخست وزیر عراق باید بار دیگر از ترکیه بخواهد که نیروهایش را پیش از آغاز عملیات آزادسازی نینوا ، از خاک عراق خارج کند.
العوادی گفت: نیروهای ترکیه برخلاف خواست دولت بغداد در خاک عراق مستقر شده اند و عامل تحریک آمیز محسوب می شوند، و اگر بیرون نروند ، از حملات گروه های مقاومت و بسیج مردمی در امان نخواهند بود.  
العوادی افزود: استقرار نظامیان ترکیه در اطراف شهر موصل با توطئه تجزیه استان نینوا به چند استان و الحاق بخش هایی از این استان ها به منطقه کردستان عراق بی ارتباط نیست. 
نماینده مجلس عراق برادران النجیفی را به خیانت متهم کرد و گفت: برادران النجیفی پیشتاز تأمین منافع ترکیه در شمال عراق هستند.
العوادی اعلام کرد: گروه های مقاومت و بسیج مردمی عراق از حق بیرون راندن نیروهای ترکیه برخوردار هستند، و مردم موصل نیز از کمک کردن به این گروه ها برای طرد بیگانگان دریغ نخواهند کرد.
دولت عراق بارها از کشورهای منطقه و جهان خواسته است که ترکیه را برای خارج کردن نیروهایش تحت فشار بگذارند و به نقض حاکمیت عراق پایان دهند.
214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها