حمایت هوایی آمریکا از پیشروی داعش

62 نظامی سوریه ای در بمباران آمریکا کشته شدند

62 نظامی سوریه ای در بمباران آمریکا کشته شدند
شنبه 27 شهريور 1395 - 23:21

العالم- به دنبال بمباران مواضع ارتش سوریه در اطراف شهر دیرالزور، تروریست های داعش با استفاده از این پیشیبانی هوایی بر منطقه جبل الثرده در اطراف فرودگاه شهر مسلط شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روسیا الیوم به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش کرد که در این بمباران ، 62 نظامی سوریه ای کشته و افزون بر 100 نفر مجروح شدند.

منابع نظامی روسی و سوریه ای گزارش کردند که پس از بمباران این منطقه ترویست های داعش به پیشروی پرداخته و بر جبل الثرده در اطراف فرودگاه دیرالزور مسلط شدند.

وزارت دفاع روسیه گزارش کرد که 4 جنگنده آمریکایی شامل دو فروند اف.16 و دو فروند ای.10 با تجاوز به سوریه از سمت مرزهای عراق در این بمباران مشارکت داشتند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه هم دربیانیه ای اعلام کرد: جنگنده های ائتلاف آمریکایی در ساعت هفده (پنج بعد از ظهر) امروز اقدام به بمباران یکی از مواضع نظامی ارتش سوریه در ارتفاعات الثرده در اطراف فرودگاه دیرالزور کرد که منجر به تلفات جانی میان نیروهای نظامی سوریه شد و به تجهیزات ارتش نیز خسارت هایی وارد شد.

این حمله به شکلی آشکار، زمینه را برای حمله تروریست های داعش به مواضع ارتش در جبل الثرده فراهم کرد و تروریست ها توانستند این منطقه نظامی را به کنترل خود در آورند.

در این بیانیه، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه تاکید کرد این اقدام، یک تجاوز خطرناک و آشکار علیه جمهوری عربی سوریه و ارتش آن محسوب می شود و دلیل قاطعی بر حمایت آمریکا و همپیمانانش از گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی است و دروغ بودن ادعاهای آمریکا در مبارزه با تروریسم را مشخص می کند.

این نخستین بار نیست که هواپیماهای آمریکایی مواضع ارتش سوریه را بمباران می کنند.

بمباران مواضع ارتش سوریه توسط هواپیماهای آمریکایی در آذرماه سال گذشته هم موجب کشته شدن 4 نظامی سوریه ای و مجروح شدن 12 نفرشد.

9

پربیننده ترین خبرها