هشتگ اعتراضی الجزایری‌ها در حمایت از فلسطین

هشتگ اعتراضی الجزایری‌ها در حمایت از فلسطین
يکشنبه 28 شهريور 1395 - 13:28

فعالان الجزایری، با به راه انداختن هشتگی در شبکه های اجتماعی، اعتراض خود را به استفاده از نام رژیم جعلی صهیونیستی به جای "فلسطین" در یکی از کتاب های درسی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، در پی استفاده از نام "اسرائیل" به جای "فلسطین" در کتاب جغرافی سال اول راهنمایی، فعالان الجزایری در شبکه های مجازی هشتگی را با عنوان "الجزاير_وفلسطين_نبض_واحد" (الجزایر و فلسطین یک نبض و یک قلب هستند) به راه انداخته اند.

فعالان شبکه های اجتماعی در الجزایر با اعلام همبستگی کامل با فلسطین، به مسئولان کشور خود یادآوری کردند که فلسطین کشوری اشغال شده است و حتما روزی آزاد خواهد شد.
نوریه بنت غبریت، وزیر آموزش و پرورش الجزایر، در پی افشای محتوای کتاب جغرافیای سال اول راهنمایی و درج نام اسرائیل به جای فلسطین به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
مردم الجزایر ضمن آن که خواستار جمع آوری این کتاب شدند، کمپین بزرگی هم برای برکناری وزیر آموزش و پرورش به راه انداخته اند، زیرا وی به عنوان یک مسئول دولتی در کشوری که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد مرتکب این خطا شده است.
تحت فشار افکار عمومی، وزارت آموزش ناچار شد این کتاب را جمع آوری کند و در خواست ها برای پیگرد عوامل این اقدام نامناسب همچنان ادامه دارد.
202
 

پربیننده ترین خبرها