زاخارووا به نمایندۀ آمریکا: بیا باهم به سوریه برویم تا..

زاخارووا به نمایندۀ آمریکا: بیا باهم به سوریه برویم تا..
يکشنبه 28 شهريور 1395 - 18:26

سخنگوی رسمی وزارت خارجۀ روسیه، نماینده آمریکا در سازمان ملل را به سفری دو نفره به سوریه دعوت کرد تا در آن جا واژۀ "خجالت" را برای او معنی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ماریا زاخارووا" در واکنش به اظهارات "سامانتا پاور" نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل که گفته بود زاخارووا باید به خاطر نسبت دادن حمایتِ آمریکا از داعش "خجالت" بکشد؛ از او خواست به سوریه برود تا با دیدنِ شرایط زندگی مردم زیر سایۀ جنگ، معنی واقعی واژۀ خجالت را از نزدیک درک کند.

سامانتا پاور نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل

زاخارووا، در پیامی در صفحۀ فیس بوکِ خود نوشت: سامانتا پاورِ عزیز، برای درکِ معنی خجالت، نصیحتت می کنم که به سوریه سفر کنی و در آن جا، با مردم دیدار کنی. نه با جبهه النصره و نه با "مخالفان میانه رو" که واشنگتن، نگران رسیدنِ کمک های بشردوستانه به آن هاست؛ و نه حتی با غرب نشینانی که برای آیندۀ روشن مبارزه می کنند؛ بلکه با مردمی دیدار کن که علیرغم شش سال آزمون خونینی که در کشورشان برپاست، همچنان آن جا مانده اند؛ آزمونی که آمریکا فعالانه در اجرای آن مشارکت دارد.

وی با بیان این که با سوری ها، بسیار دیدار می کند، نمایندگان مخالف از شهرهای مختلف سوریه و خبرنگاران و کودکان یتیمی که برای درمان به روسیه می آیند را مثال زد و قول داد که هزینۀ کاملِ سفرِ پاور به سوریه را بپردازد.

زاخارووا سپس خطاب به نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل گفت: نترس، تا وقتی با من باشی، کسی به تو آسیبی نمی رساند؛ مگر این که جنگنده های شما، باز هم به اشتباه تو را بزنند. آن جا که بروی، چیزهایی برای گفتن خواهی یافت و از نزدیک با معنی خجالت آشنا خواهی شد.

زاخارووا پیش از این در واکنش به حملۀ جنگنده های آمریکا به نیروهای سوری برای حمایت از داعش، گفته بود که آمریکا، ثابت کرد که از داعش دفاع می کند.

سامانتا پاور به این اظهارات زاخارووا واکنش نشان داد و گفت: سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه باید از این اظهارات خجالت بکشد؛ داعش، شهروندانِ آمریکایی را گردن زد و ما در رأس ائتلافی متشکل از 67 کشور، در پی سرکوب این گروه هستیم. داعش تاکنون 40 درصد از اراضی خود را از دست داده است؛ این بازی نیست، بنابراین کسی که فکر می کند ما با داعش همکاری می کنیم باید خجالت بکشد.

گفتنی است که اراضی اشغال شده از چنگ داعش در عراق، توسط ارتش عراق و بسیج و نیروهای داوطلب عشایر آزاد شده است و هر بار این نیروها در پی آزادسازی شهری جدید همت گماشته اند؛ آمریکا در برابر آن سنگ اندازی کرده است.
در سوریه نیز آزادی اراضی سوری از چنگ داعش، بیشتر مرهون جانفشانی های ارتش سوریه بوده است و آمریکا و دیگر کشورهای ائتلاف مبارزه با داعش، حتی از پرتاب کمک های تسلیحاتی با هواپیما برای داعشی ها نیز خجالت نکشیده اند.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها