ویدیو؛ گسترش حضور ارتش سوریه در حومه حلب و دمشق

چهارشنبه 31 شهريور 1395 - 17:31

ارتش سوریه به همراه نیروهای همپیمان، ساختمان ادارات واقع در حومه قدیمی الراموسه و محور تله بازو و مدرسه الحکمه و مجتمع 1070 دستگاه در جنوب غرب حلب را آزاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، ارتش سوریه و همپیمانانش در حومه دمشق نیز شماری از مزارع واقع در حومه شهرک الریحان در غوطه شرقی را آزاد کرد.
این نیروها همچنین در حومه دانشکده هوایی حلب شماری از توپ ها و دو خودرو زرهی منهدم کردند که در اثر آن شماری از تروریست ها در حومه شمالی شهر کشته و زخمی شدند.
در جبهه دمشق نیز در غوطه غربی ارتش و همپیمانانش حمله گروه تروریستی جبهه النصره را سد کردند.
منابع نظامی خاطرنشان کردند در حالیکه عناصر جبهه النصره سعی داشتند تا در حومه روستای الدرخبیه نفوذ کنند، ارتش و نیروهای همپیمانش با این گروه درگیر شدند که در اثر آن شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند.
منابع مزبور همچنین گفتند که ارتش و نیروهای همپیمان با توپخانه سنگین مواضع تروریست ها در حومه شهر حمص را هدف قرار دادند که در اثر آن دهها تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.
از سوی دیگر وزارت خارجه سوریه در واکنش به اظهارات بان کی مون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: ملت سوریه که سالها است در برابر تروریسم مقاومت می کند، تنها حق دارد تا آینده و سرنوشتش را رقم بزند و نیازی به نصیحت های بان کی مون ندارد که با پس گرفتن گزارش محکومیت عربستان در مقابل دریافت یک مشت دلار رسوایی به بار آورد.
باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که دیپلماسی تنها راه پایان دادن به جنگ در سوریه است. اوباما افزود: در این جنگ نمی توان به یک پیروزی نظامی سرنوشت ساز دست یافت.
209
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها