داعشی‌ها با شنا از صلاح‌الدین فرار کردند

داعشی‌ها با شنا از صلاح‌الدین فرار کردند
چهارشنبه 31 شهريور 1395 - 21:45

خبرهای رسیده از استان صلاح‌الدین، از پیشروی نیروهای عراقی به بخش شرقاط خبر دادند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،نیروهای عراقی در درگیریهای بخش شرقاط (آخرین پناهگاه عناصر داعش در شمال استان صلاح الدین) پیشروی کردند و تنها دو کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارند.

"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق روز سه شنبه پیش از سفر به نیویورک برای حضور در نشست سازمان ملل از آغازعملیات آزاد سازی شرقاط در استان صلاح الدین و دو جزیره الرمادی و هیت در الانبار خبر داد.

به گفته منابع خبری، نیروهای عراقی از چندین محور به سوی مرکز بخش شرقاط پیشروی می کنند و اجساد عناصر داعش که در مسیر دیده می شد به بیمارستان شهر منتقل شد، اما هنوز درگیریهای دو طرف ادامه دارد.

این منابع در گفت وگو با عربی 21 اعلام داشتند: بسیاری از عناصر گروه داعش با شنا به منطقه دوم غرب بخش الحویجه استان کرکوک که از دو سال پیش تحت اشغال داعش قرار دارد، فرار کردند. شمار اندکی از عناصر داعش در صدد مقابله بودند که نتیجه ای نداشت و بیش از پنج خودرویِ بمب گذاری شده که  برای هدف گیری نیروهای امنیتی آماده شده بود نیز منفجر شد.

این منابع افزودند: همزمان با پیشروی محسوس یگان های ارتش عراق و خنثی کردن مین هایی که در زمین کار گذاشته شده، صدای درگیری ها هر از گاهی شنیده می شود.

"علی الدحدوح" بخشدار الشرقاط نیز روز چهارشنبه گفت: نیروهای امنیتی عراق یک روز پس از عملیات نظامی، فقط دو کیلومتر با مرکز بخش فاصله دارند.

الدحدوح در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: از اولین روز عملیات که هدف از آن رسیدن به مرکز بخش بود، بیش از 50 کیلومتر مربع از این بخش آزاد شده است.

وی پیش بینی کرد عملیات آزادسازی روز چهارشنبه پس از محاصره مرکز الشرقاط از سه جهت به پایان برسد و مردم منتظر اعلام آزادی کامل این منطقه هستند.

ستاد تبلیغات جنگ نیز روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، نیروهای عراقی سه تانک بمب گذاری شده را منهدم و 12 داعشی را در جنوب الشرقاط از پای در آوردند.

این ستاد افزود: جنگنده های ائتلاف بین المللی هم 12 مسلح داعش را به هلاکت رسانده و یک تانک بمب گذاری شده را در غرب روستای اجمسه منهدم کردند.

217 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها