فاجعه در فقیرترین کشور خاورمیانه به دلیل حملات عربستان

فاجعه در فقیرترین کشور خاورمیانه به دلیل حملات عربستان
پنج‌شنبه 1 مهر 1395 - 11:06

روزنامه تایمز در سرمقاله امروز خود با عنوان "جنگ فراموش شده یمن"، به اوضاع ناگوار مردم یمن در سایه جنگ ائتلاف تحت فرماندهی عربستان علیه این کشور و بی توجهی جهانی به آن پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه تایمز نوشت: توجه و اهتمام جهان به بحران سوریه باعث منحرف شدن نگاهها از نبرد کنونی در کشور یمن به عنوان فقیرترین کشور خاورمیانه و فجایع انسانی آن شده است.
این روزنامه با ترغیب انگلیس و آمریکا برای کمک به حل بحران انسانی رو به افزایش یمن آورده است: رساندن مواد غذایی و پزشکی به مناطق غربی یمن غیرممکن شده است اما یک سری تصاویر و شواهد از اوضاع ناگوار انسانی و قحطی در این مناطق درز کرده است.
روزنامه تایمز با اشاره به آمارهای سازمان ملل تاکید کرد: تنها در بندر و شهر الحدبیه، حدود یکصد هزار کودک زیر پنج سال یمن با خطر سوء تغذیه شدید روبرو هستند.
این روزنامه ائتلاف تحت فرماندهی سعودی را به خاطر محاصره یمن سرزنش کرده و نوشت: این محاصره باعث جلوگیری از صیادی محلی یا واردات مواد غذایی به این منطقه شده است.
به نوشته روزنامه تایمز، شهر صنعا پایتخت یمن نیز شاهد حملات مداوم هوایی ائتلاف تحت فرماندهی سعودی است؛ به گونه ای که یک سوم حملات به اهداف غیرنظامی بوده است.
این روزنامه با اشاره به کشته یا زخمی شدن بیش از 10 هزار شهروند یمنی و آواره شدن جدود هشت میلیون نفر از خانه و کاشانه خود در این کشور نوشت: نتایج حملات هوایی علیه یمن هولناک بوده است؛ به گونه‌ای که تنها در یک حمله هوایی 47 غیرنظامی جان باختند که 20 نفر از آنها زن و 15 نفر کودک بودند. حدود 20 میلیون نفر در یمن نیاز ضروری به امدادرسانی و صلح دارند.
این روزنامه درباره خطر گسترش جنگ در یمن به سراسر منطقه هشدار داد و تأکید کرد، آمریکا و انگلیس اصلی ترین کشورهایی هستند که سلاح به عربستان می فروشند.
به نوشته روزنامه تایمز، گروه القاعده در شبه جزیره عرب سود اصلی را از بروز هرج و مرج در یمن می برد.
روزنامه تایمز در پایان نوشت: نخستین اولویت، اصرار بر توقف عملیات نظامی عربستان (علیه یمن) و وارد کردن کمک های انسانی به غرب این کشور است.
6

پربیننده ترین خبرها