هدف شورای همکاری از اجرای دو طرح بزرگ ارتباطی

هدف شورای همکاری از اجرای دو طرح بزرگ ارتباطی
جمعه 2 مهر 1395 - 09:06

سلیمان الحمدان وزیر راه و ترابری عربستان از نزدیک بودن اجرای دو طرح بزرگ اولی در عربستان و دومی در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پرده برداشت.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، الحمدان به مناسبت 86 سالگرد روز ملی عربستان ضمن اعلام این مطلب افزود: در آینده نزدیک ساخت طرح  ارتباطی صحرایی به طول 1150 کیلومتر آغاز خواهد شد که غرب عربستان در ساحل دریای سرخ را به شرق این کشور در ساحل خلیج (فارس) توسط شبکه راه آهن موجود میان الریاض و الدمام متصل خواهد کرد.
الحمدان خاطرنشان کرد: این پل علاوه بر افزایش شمار مسافران میان الریاض و جده در حمل و نقل محموله ها به بازارهای داخلی و کشورهای خلیج (فارس) نقش ایفا خواهد کرد.
الحمدان همچنین از اجرای پروژه "قطار شورای همکاری" که توسط خط راه آهن کشورهای این شورا را به هم وصل می کند، خبر داد.
قرار است خط راه آهن خلیج فارس از کشور کویت آغاز شده و با عبور از شهر الدمام عربستان توسط پل مرزی در موازات پل ملک فهد به بحرین ختم شود و شهر الدمام را توسط گذرگاه مرزی سلوی به کشور قطر و همچنین قطر را توسط پل قطر بحرین به بحرین و با عبور از گذرگاه مرزی البطحاء عربستان را به امارات ( ابوظبی و العین) متصل خواهد کرد و از آنجا با عبور از صحرا رهسپار مسقط پایتخت عمان خواهد شد. طول مجموع این خطوط راه آهن بیش از 2117 کیلومتر است.

209-9

 

پربیننده ترین خبرها