انگلیس مانع تحقیق درباره جنایات عربستان دریمن شد

انگلیس مانع تحقیق درباره جنایات عربستان دریمن شد
يکشنبه 4 مهر 1395 - 13:12

روزنامه انگلیسی "آبزرور" تاکید کرد که دولت انگلیس جلوی تحقیق بین المللی درباره جنایت های جنگی در یمن را گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه آبزرور در مقاله خود نوشت: دولت انگلیس جلوی تلاش های اتحادیه اروپا برای انجام تحقیق بین المللی درباره جنگ در یمن را گرفت؛ امری که به انتقادهای گسترده سازمان های حقوق بشری را به همراه داشته است.

این روزنامه در مقاله خود تحت عنوان "انگلیس تحقیق درباره ادعای مطرح شده مبنی بر وقوع جنایت های جنگی در یمن را متوقف کرد" افزود: دولت هلند امید داشت تا برای طرح خود درباره یمن حمایت گسترده ای را بدست آورد تا در مرحله بعدی شورای حقوق بشر سازمان ملل درخصوص کشتار غیرنظامیان در یمن تحقیق کند زیرا ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان به ارتکاب جنایات جنگی در یمن متهم شده است. اما دولت انگلیس حمایت از طرح هلند را نپذیرفت لذا طرحی بسیار ضعیف تر جایگزین آن شد. این طرح بسیار ضعیف، از کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست تا هیئتی را با کمک کارشناسان مناسب به منظور پیگیری اوضاع حقوق بشر در یمن به این کشور ارسال کند.

آبزرور افزود: این طرح بسیار ضعیف در سطح خواسته نهادهای حقوق بشری نیست، لذا دیده بان حقوق بشر و دیگر نهادهای حقوق بشری می گویند که انجام تحقیقات بین المللی می  تواند به فهمیدن حقایق و جمع آوری داده ها درباره موارد نقض حقوق بشر کمک کند، تا در مرحله بعدی عاملان این جنایت ها در دادگاههای عادلانه مجازات شوند.

به نوشته این روزنامه، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس هفته پیش گفت که مجالی برای چنین حقیقی نیست. احتمالا این مطلب وزیر خارجه و مانع تراشی لندن در مسیر طرح اتحادیه اروپا، سوالاتی را درخصوص انگیزه لندن از این کار ایجاد می کند.

روزنامه آبزرور خاطرنشان کرد: دولت انگلیس از زمان آغاز جنگ علیه یمن حداقل سه میلیارد پوند سلاح فروخته است و این امر درسایه قرارداد پیمانکاران امنیتی با ریاض است. لندن همچنین امید به بستن قراردادهای بیشتری در آینده با ریاض دارد.

6

پربیننده ترین خبرها