استفادۀ از سم عنکبوت برای درمان بیماری‌ها!

استفادۀ از سم عنکبوت برای درمان بیماری‌ها!
يکشنبه 4 مهر 1395 - 13:30

سم برخی عنکبوتها با داشتن خواص دارویی برای درمان بیماریهای کشنده مفید است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عنکبوتهای زیادی روزانه در مکانهای مختلف در معرض مرگ و میر قرار  می گیرند وآنهایی  که شانس دارند به راحتی از منزل به بیرون پرت می شوند.
این حشرات کوچک جایگاه ویژه ای نزد اندک  مردمی دارند. آیا این حشارت کوچک توان کمک به بشریت برای درمان بیماریهای کشنده را دارند؟
برخی پژوهشگران دانشگاه ملی ایرلند "گالوای"معتقدند سم برخی عنکبوتهای ایرلند، کاربرد پزشکی دارند.
"میشل دوگون" پژوهشگردانشکده علوم طبیعی دانشکده گفت: این سم برای از بین بردن انواع باکتری ها مانند باکتری "ای کولای" مؤثر است.

حدود 400 نوع عنکبوت در ایرلند وجود دارد.

در حالی که هیچ یک ازآنها خطری برای انسان ندارند همه انها در حقیقت سمی بوده و این سم می تواند ارزش پزشکی داشته باشد.

وی در گفت وگو با بی بی سی خاطر نشان کرد: دستکم سم دو نوع عنکبوتی که مورد آزمایش قرار گرفت دارای خاصیت های پزشکی است.
وی هم اکنون در حال بررسی سم عنکبوت و و جدا کردن عناصر آن و امکان هدف قرار دادن توده های سرطانی و عوامل به وجود آورنده آن است.
وی افزود: نوع شایع عنکبوتها موسوم به "بیوه سیاه " است که دارای عملکرد مختلفی با سلولهای سرطانی به نسبت سلولهای سالم دارد.

وی افزود: عنکبوتی در یکی از غارهای منطقه کوناکت وجود دارد که انواع باکتریهای مضر برای بشر را از بین می برد بدون اینکه به سلولها آسیب بزند.

دوگون گفت :احتمال دارد این نتایج بتواند درمان جدیدی برای بیماریهای سرطانی را پیش پا بگذارد اما تشخیص چنین درمانی زمان طولانی وقت خواهد برد.

وی افزود: اولین بار است که تحقیقات گسترده ای بر روی عنکبوتهای ایرلندی در حال انجام است که مدیون تمرکز پژوهشگران متخصص بر بررسی عنکبوتهای بزرگتر ، مورد توجه تر و زیان بارتر برای انسان است.

وی افزود: 400 نوع عنکبوت ایرلندی ناشناخته مانده است.
پژوهشگران دانشگاه گالوایف مایعات و ترشحات برخی عروسهای دریایی، اردک ماهی ها  اسفنج ها ، دوده اختاپوسها را برای بررسی ویژگی های دارویی آن مورد آزمایش قرار دادند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها