داعش مصمم است موصل را با سلاح شیمیایی حفظ کند

داعش مصمم است موصل را با سلاح شیمیایی حفظ کند
سه شنبه 6 مهر 1395 - 10:09

پنتاگون تأکید کرد که داعش قصد دارد از سلاح شیمیایی علیه نظامیان عراقی شرکت کننده در عملیات آزادسازی موصل استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا گفت عناصر داعش «مصمم اند» در جنگ موصل از سلاح شیمیایی استفاده کنند. او افزود که به احتمال فراوان با نزدیک شدن نیروهای عراقی به موصل، داعش از این سلاح علیه آنان استفاده خواهد کرد.
اسکای نیوز عربی نوشت هفتۀ گذشته نیز داعش موشکی حامل مواد شیمیایی به نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکایی در جنوب موصل شلیک کرده بود. این موشک در منطقه ای غیر مسکونی در غرب القیاره و چند صد متری نیروهای آمریکایی فرود آمد که در حال آماده سازی باند فرودی برای هواپیماهای عراقی بودند که قرار است در عملیات آزادسازی موصل شرکت کنند. این حملۀ شیمیایی تلفاتی ندشت.
کاپیتان جف دیویس، سخنگوی پنتاگون، گفت آزمایش اول روی موشک شلیک شده از سوی داعش نشان می داد که آن حاوی گاز خردل است، اما آزمایش های دوم و سوم نتایح قطعی به دست نداد و به همین دلیل، باید آزمایش های بیشتری روی آن انجام شود.
دیویس افزود: «کاملا می دانیم که داعش قبلا این کار را انجام داده است.آن ها چند بار این کار را تکرار کرده اند. آنان مقدار زیادی گاز خردل در اختیار دارند و دست کم 24 بار می توانند حملات شیمیایی انجام دهند».
 

پربیننده ترین خبرها