روسیه :

بمباران کمک های انسانی حلب کار جبهه النصره است

بمباران کمک های انسانی حلب کار جبهه النصره است
پنج‌شنبه 8 مهر 1395 - 14:29

وزارت دفاع روسیه گفت اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد یک گروه از مخالفان سوری مرتبط با گروه تروریستی جبهه النصره در بمباران کاروان کمک های انسانی در حلب نقش دارد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، شبکۀ "روسیا الیوم" به نقل از سپهبد ویکتور بوزنخیر، معاون اول رئیس ادارۀ عملیات در ستاد ارتش نیروهای مسلح روسیه، اعلام کرد که وزارت دفاع و خارجۀ روسیه از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور، دستوری برای ادامۀ همکاری با شرکای آمریکایی دربارۀ بحران سوریه دریافت کرده اند که در پی تماس تلفنی قبلی سرگئی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه و جان کری، همتای آمریکایی او، صادر شده است.
بوزنخیر افزود: «مسکو برای اعزام یک گروه از کارشناسان روس به ژنو در نزدیک ترین زمان ممکن برنامه ریزی می کند تا رایزنی ها با طرف آمریکایی را باهدف ایجاد راه های احتمالی عادی سازی اوضاع در حلب و کل مناطق سوریه از سر بگیرد».
وی ابراز امیدواری کرد که شرکای آمریکایی آمادگی کافی برای انجام کار مشترک را داشته باشند.
بوزنخیر همچنین تأکید کرد که گروه های تروریستی برای انجام حملات تحریک آمیز علیه مواضع ارتش سوریه و مناطق مسکونی حومۀ شرقی حلب با استفاده از سلاح شیمیایی آماده می شوند تا ارتش سوریه را در این زمینه متهم کنند.
این سپهبد روس به اوضاع نابسامان مناطق شمال سوریه اشاره کرد که نیروهای ترکیه در آن در اقدامی متناقض با اصول قوانین بین المللی، با همکاری زیرشاخه های گروه موسوم به ارتش آزاد به تجاوز به خاک سوریه ادامه می دهد.

202-9 

پربیننده ترین خبرها