پوتین به دستور جان کری از شکار خرس دست کشید!

پوتین به دستور جان کری از شکار خرس دست کشید!
جمعه 9 مهر 1395 - 10:45

دو نمایندۀ مجلس سنای آمریکا سخنان تهدید آمیز جان کری، وزیر امور خارجه این کشور، علیه پوتین را به تمسخر گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جان مک کین و لیندسی گراهام، سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی، سخنان تهدیدآمیز جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، را محکوم کردند و با تمسخر گفتند که پوتین از ترس کری دست از شکار خرس برداشته است.
کری روز پنجشنبه در تماس تلفنی با پوتین با لحنی تهدیدآمیز گفته بود که اگر روسیه به حملات هوایی خود در سوریه پایان ندهد، واشنگتن به گفتگوها و همکاری های خود با مسکو درباره بحران سوریه پایان خواهد داد.
مک کین و گراهام در واکنش به سخنان کری گفتند: «رئیس جمهوری روسیه که برای شکار خرس به جنگل رفته بود، با شنیدن سخنان کری از شکار دست کشید و به دفترش برگشت و دستور داد که حملات هوایی روسیه در سوریه متوقف شود».
مک کین و گراهام در ادامه طعنه های خود به کری افزودند: «پس از این دیگر هیچ گفتگوهای رو در رویی در هتل های پنج ستارۀ سواحل دریاچه ژنو برگزار نخواهد شد. همچنین، هیچ خبری از برگزاری کنفرانس خبری مشترک در مسکو نخواهد بود». 
جان کری در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین گفته بود که آمریکا خود را برای متوقف کردن همکاری ها با روسیه درباره بحران سوریه آماده کرده است و فقط هنگامی این همکاری ها را ازسرخواهد گرفت که مسکو هر چه زودتر به حملات هوایی خود در شهر حلب پایان دهد و آتش بس را بار دیگر برقرار کند.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها