خطر کاربرای شاهزادگان سعودی: قتل،تجاوز و زندان

خطر کاربرای شاهزادگان سعودی: قتل،تجاوز و زندان
شنبه 10 مهر 1395 - 18:08

العالم ـ با گسترش روز افزون جنایت های شاهزادگان سعودی درباره مهاجران خارجی در آن کشور و رفتار سعودی ها با مزدبگیران خود در کشورهای مختلف ، منابع غربی اکنون به دنبال ریشه یابی دلایل چنین رفتاری از سوی سعودی ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک وبسایت آمریکایی اخیرا در گزارشی نوشت که ، کارکردن با اعضای خاندان های حاکم در خاورمیانه و فرزندان آنها فرصتی برای کشف بسیاری از عیب های آنهاست؛ بویژه که کارکردن با آنها، شخص را در معرض قتل یا تجاوز یا زندان قرار می دهد.

وبسایت "دیلی بیست " خاطرنشان کرد، یک مهندس دکوراسیون تبعه فرانسه و اهل پاریس که بر رنگ آمیزی آپارتمان یکی از شاهزاده های سعودی نظارت می کرد، مورد ضرب و جرج قرار گرفت و وادار شد تا دست شاهزاده را ببوسد و بدون دریافت دستمزد از آپارتمان اخراج شد.

این مهندس به سبب عکس گرفتن از اتاق های آپارتمان که در حال تزیین آنها بود، شاهزاده را خشمگین کرد؛ درحالی که عکس گرفتن در اینگونه موقعیت ها اقدامی کاملا عادی مرسوم است، تا مهندس طراح بداند اسباب و اثاثیه را در کجای اتاق قرار دهد، اما شاهزاده خانم سعودی که وبسایت آمریکایی از ذکر نام وی خودداری کرد، مهندس را به برنامه ریزی برای فروش این تصاویر به رسانه ها متهم کرد و به محافظ شخصی خود دستور داد تا مهندس را به قتل برساند و به او گفت: "باید این سگ صفت را به قتل برسانی، او لیاقت زندگی ندارد".

دیلی بیست نوشت: محافظ شخصی شاهزاده به مدت 4 ساعت الباریسی را کتک زد، دستهایش را بست و از او خواست تا پای شاهزاده را ببوسد.... این نقض ها و تجاوزات علیه شماری از کارکنان به  پدیده ای نگران کننده در میان خاندان های عرب ثروتمند خلیج فارس که تابستانها را در اروپا بسر می برند، تبدیل شده است.

سازمانهای حقوق مهاجران نیز بر مساله تداوم اینگونه برخوردهای هولناک با کارکنان از سوی خاندان حاکم تاکید می کنند؛ اما واقعیت آن است که این گزارشها بی فایده است؛ زیرا حتی کودکان خاندانهای حاکم سعودی از مصونیت دیپلماسی برخور دارند بدین معنا که به ندرت اقدام و تلاشی برای پایان دادن به این تجاوزات صورت می گیرد.

وبسایت امریکایی تاکید کرد که در سال گذشته ماجد عبدالعزیز آل سعود یک شاهزاده 29 ساله سعودی به 5 زن در مجتمع بورلی هیلز آمریکا تجاوز کرد و پس از آنکه همسایه ها وی را عریان به همراه این دخترها مشاهده کردند، دستگیر شد؛ یکی از دختران با صدای بلند فریاد می کشید و سعی می کرد از دیوار اطراف مجتمع بالا برود که همسایها به او کمک کردند و به پلیس اطلاع دادند. پس از گذشت چند روز از این حادثه، مشخص شد که شاهزاده پسر ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان بوده و پس از پرداخت 300 هزار دلار آزاد شد. وی به قربانیان خود گفت: " من شاهزاده هستم و هرکاری که می خواهم می توانم انجام دهم...".

وبسایت دیلی بیست در پایان گزارش خود آورده است که بسیاری از خدمتکاران خارجی که دور از کشور خود نزد شاهزادگان سعودی کار می کنند، رنج و درد بسیاری کشیده اند و در معرض بدرفتاری های عجیبی قرار گرفته اند.

210-211-9

 

پربیننده ترین خبرها