فوتسال ایران به مقام سومی جهان رسید+فیلم

شنبه 10 مهر 1395 - 22:40

فوتسالیست های ایران با پیروزی در برابر تیم پرتغال به مقام افتخار آفرین سوم جام جهانی فوتسال دست یافتند و تاریخ ساز شدند.

به گزارش شبکه خبری العالم، تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران در این بازی که ساعت 22 و 20 شنبه شب به وقت تهران به پایان رسید در دیدار رده بندی جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا توانست تیم پرتغال را از پیش رو بردارد.

تیم ملی فوتسال کشورمان در دیدار رده‌بندی رقابت‌های جام جهانی 2016 کلمبیا از ساعت 20:30 امروز (شنبه) برای مدال برنز این رقابت‌ها در سالن کولیسئو ال پوبلو شهر کالی به مصاف پرتغال رفت.

در این دیدار شاگردان ناظم‌الشریعه بازی را با نتیجه 2 - 2 به پایان رساندند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی ایران 4 بر 3 پیروز شد و به مقام سوم جهان رسید.

در ضربات پنالتی دروازه بان ایران توانست دو ضربه پنالتی پرتغالی ها را دفع کند؛ اما فوتسالیست های ما نیز با بد شانسی دو ضربه پنالتی را به تیرک دروازه پرتغال کوبیدند تا این که کار به پنالتی های تک ضرب رسید. در این مرحله بالاخره بازیکن پرتغال توپ را به اوت زد و بازیکن کشورمان با یک ضربه دیدنی توپ را وارد دروازه کرد و به این ترتیب فوتسالیست های ایران به مقام سوم جام جهانی فوتسال دست یافتند.

این دیدار در حالی که در نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود، در نیمه دوم با نمایش خوب پرتغالی‌ها آغاز شد. دو گل زودهنگام کاردینال در 48 ثانیه ابتدایی نیمه دوم، بازیکنان ایران را غافلگیر کرد. در ادامه و در دقیقه 25 بازی نیز محمد سنگ‌سفیدی از تیم ایران و میگوئل از پرتغال به دلیل درگیری با یکدیگر با کارت قرمز مستقیم داور مواجه شدند.

در حالی که دو تیم چهار نفره کار خود را دنبال کردند، افشین کاظمی توانست با یک شوت غافلگیر کننده اولین گل ایران را به ثمر برساند. در ادامه بازیکنان ایران برای جبران نتیجه تلاش زیادی کردند و در نهایت مهدی جاوید بود که در دقیقه 35 توانست از روی ضربه ایستگاهی کار را به تساوی بکشاند.

محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان در این دیدار و از ابتدا از علیرضا صمیمی، احمد اسماعیل‌پور، اصغر حسن‌زاده، فرهاد توکلی و مهدی جاوید در ترکیب استفاده کرد.

211-9

پربیننده ترین خبرها