مدیرکل امور بین‌الملل مجلس:

حزب‌الله در مبارزه با افراطی‌گرایی نقش ویژه‌ای دارد

حزب‌الله در مبارزه با افراطی‌گرایی نقش ویژه‌ای دارد
يکشنبه 11 مهر 1395 - 11:04

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس در دیدار فعالان رسانه‌ای لبنان، گفت: حزب‌‌الله در عرصه مبارزه با رژیم صهیونیستی و داعش، نقش ویژه‌ای ایفا کرده است و به همین دلیل نقش مهمی در امنیت امروز لبنان دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اعضای هیئت رسانه‌ای بانوان لبنانی که به دعوت این سازمان و با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در بیروت از روز چهارشنبه 7 مهر در ایران به سر می‌برند، بعد از ظهر دیروز (شنبه 10 مهر) با حسین امیرعبداللهیان، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
امیرعبداللهیان در این دیدار با تشریح دیدگاه ایران در خصوص اوضاع سیاسی لبنان، تأکید کرد که برای ایران، عدم دخالت خارجی در تکمیل روند سیاسی لبنان، اهمیت بسزایی دارد.
وی همچنین گفت: حزب‌‌الله در عرصه مبارزه با رژیم صهیونیستی در کنار مردم و ارتش لبنان، نقش ویژه‌ای را ایفا کرده است و همین نقش را در مبارزه با داعش، تکرار می‌کند. حزب‌الله استراتژی درستی در مواجهه همزمان با صهیونیسم و تروریسم اتخاذ کرده است و به همین دلیل نقش بسیاری در امنیت امروز لبنان دارد.
* رفتارهای عربستان باعث رشد تروریسم و داعش در منطقه شده است
وی در این باره تصریح کرد: حمله سعودی‌ها به یمن، هیچ منطقی ندارد؛ جز اینکه این رفتارها باعث رشد تروریسم و داعش در منطقه شده است. داعشی که هدف آنها تنها شیعه نیست و حتی اهل سنت و دیگر پیروان ابراهیمی را هم مورد تعرض قرار می‌دهد. بر این اساس امیدواریم که سعودی‌ها در مسیر عقلانیت گام بردارند.
امیرعبداللهیان، در پاسخ به خبرنگار لبنانی، گفت: آمریکایی‌ها در پرونده سیاسی سوریه، نیازمند یک موفقیت و پیروزی‌اند و به دنبال آن هستند که وضعیت آینده سیاسی بشار اسد را از هم‌اکنون مشخص کنند.
وی ادامه داد: دموکرات‌های آمریکا که دولت کنونی را در اختیار دارند، دو طرح را در این باره اعلام کرده‌اند و قصد دارند با عملی شدن آن، اعلام کنند که مسأله سوریه را در عرصه سیاسی و دیپلماسی خود و بدون حضور در عرصه نظامی حل کرده‌اند و به این ترتیب در انتخابات 5 هفته آینده این کشور، از این ابزار تبلیغاتی بهره ببرند.
امیرعبداللهیان گفت: ایران با هر دو طرح مورد نظر آمریکایی‌ها مخالفت کرده است. 
وی ادامه داد: شرایط نظامی در سوریه به نفع ارتش و ملت این کشور و به ضرر گروه‌های مسلح تروریستی و حامیان آنهاست.
عبدالهیان گفت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که با ارایه پیشنهاد آتش‌بس، تروریست‌ها را در این کشور تقویت و حکومت سوریه را وادار به حضور در میزهای مذاکره کنند تا بتوانند از آن‌ها امتیاز بگیرند.
مدیرکل امور بین‌الملل مجلس افزود: ایران از آتش‌بس در سوریه حمایت می‌کند، اما آتش‌بسی که نقش مثبت داشته باشد و برای مردم سوریه مفید باشد. متأسفانه دیده شده که تروریست‌ها و بازیگران خارجی از فرصت آتش‌بس، به ضرر مردم سوریه و به نفع تروریست‌ها استفاده می‌کنند.
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ایده حل سیاسی سوریه حمایت و در عرصه میدانی هم از هر اقدامی که تروریست‌ها را سرکوب کند، پشتیبانی می‌کند چرا که  ایران به دنبال ثبات منطقه است.
* انتقال دفتر اتحادیه جهانی آشوریان از آمریکا به ایران

یوناتن بت کلیا، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، با تشریح جایگاه اقلیت‌های دینی و مذهبی در جمهوری اسلامی ایران، گفت: دفتر اتحادیه جهانی آشوریان به مدت 37 سال در آمریکا قرار داشت که آن را به ایران منتقل کردیم. دولت آمریکا از آن زمان تاکنون، به من که دبیرکل این اتحادیه هستم، روادید صادر نمی‌کند؛ اما این مسأله کوچکترین اهمیتی برای من ندارد؛ زیرا جامعه آشوریان در کمال آسایش و آرامش در ایران زندگی می‌کند.
وی افزود: افتخار ما این است که امام راحل (ره) بعد از بازگشت به ایران، در اولین دیدارهای خود، با پیروان ادیان ابراهیمی دیدار کردند و فرمودند که همه ما ملت واحد و ید واحد هستیم. این فرموده حضرت امام (ره) آرامش عجیبی به ما می‌بخشد.
یوناتن بت کلیا، تأکید کرد: ای کاش مدعیان حقوق بشر و مدعیان دموکراسی در جهان بدانند که زندگی مسالمت‌آمیز و همراه با صلح و آرامش در کنار هم چقدر ارزشمند است. مانند ایران که قانون اساسی آن به همه ما یاد داده که همه با هم برابریم و کمتر دیده می‌شود که در قانون اساسی کشورهای مدعی حقوق بشر و دموکراسی این موضوع مورد تأکید قرار گرفته باشد.
نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امروز شاهدیم که در دنیا به نام دین فجایع بسیاری انجام می‌شود و کشورهای مدعی حقوق بشر چه بلاها و مصیبتی را بر سر مردم منطقه آورده‌اند. آنها با ایجاد داعش و حمایت از آن، آرامش همه ادیان و مردم از هر قوم و نژاد و مذهبی را از بین برده‌اند.
وی در تأکیدی دوباره گفت: ما اقلیت‌های دینی در ایران اماکن مذهبی، مدارس، تدریس اعتقادات، تدریس زبان قومی و حفظ موجودیت و رسوم خود را در کمال آرامش داریم. در این کشور سازمان میراث فرهنگی هر ساله هزینه‌های بسیاری برای نگهداری از اماکن مذهبی مانند کلیساها صرف می‌کند و بسیاری از این کلیساها به عنوان میراث فرهنگی کشور ثبت شده‌اند.
یوناتن بت کلیا، ادامه داد: اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی دارای 5 نماینده هستند. این نماینده‌ها 200 هزار تن از مردم کشور را نمایندگی می‌کنند؛ در حالیکه طبق قانون، برای هر 250 هزار نفر بک نماینده در مجلس پیش‌بینی شده است. با توجه به این شرایط است که تأکید می‌کنیم که ما اقلیت‌های دینی در ایران، نیازی به قیم در خارج از کشور نداریم و قیم ما مقام معظم رهبری، دولت و ملت شریف ایران هستند.
وی در پایان گفت: دست دوستی به همه جهان می‌دهیم؛ برای اینکه در جهان صلح و آرامش حکمفرما باشد و مردم بتوانند همانند ایران در تمام جهان در کنار اقوام و ادیان محتلف، زندگی کنند.
بنا بر اعلام این خبر، این نشست که در آن نمایندگان رسانه‌های لبنانی از جمله نویسندگان المنار، المیادین و روابط عمومی حزب‌الله لبنان حضور داشتند، با جلسه پرسش و پاسخ با حسین امیرعبداللهیان، به پایان رسید. این گروه، علاوه بر حضور در اماکن گردشگری، مذهبی و فرهنگی تهران و دیدار با برخی مسئولان و مدیران کشورمان از جمله سید محمدحسین هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روز جمعه نهم مهر، با هدف زیارت امام رضا (ع) سفر یک روزه‌ای را به مشهد مقدس داشته‌اند.

پربیننده ترین خبرها