ناتوانی کارگران آسیایی در فرار از "جهنم" عربستان

ناتوانی کارگران آسیایی در فرار از
يکشنبه 11 مهر 1395 - 18:41

بسیاری از کارگران آسیایی که به علت اوضاع بد اقتصادی عربستان سعودی و از دست دادن شغل خود دیگر هیچ منزل و سرپناهی ندارند، در تلاش برای فرار از این کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بحران اقتصادی ناشی از کاهش سرسام آور قیمت نفت درعربستان سعودی، باعث شده است که کارگران از حقوق های خود محروم بمانند وحتی به علت بی پولی نتوانند این کشور را ترک کنند. به گفته یکی از کارگران هندی مقیم عربستان، زندگی دراین کشور برای آنان به "بدتراز جهنم" تبدیل شده است.
درنتیجه وضعیت نابسامان اقتصادی درعربستان سعودی، هزاران نفر از کارگران پاکستانی، هندی، بنگلادشی و فیلیپینی بدون سرپناه مانده اند و پول کافی برای بازگشت به کشورشان ندارند و حتی بعضی از آنان بعد از اخراج از کار، پول خرید غذا و مایحتاج برای خود را ندارند.
درهفته جاری، فقط حدود 40 نفر از کارگران هندی توانستند به ایالت فقیر بیهار درشرق هند بازگردند. براساس گزارشی که در سال 2007 منتشر شد، این ایالت ازجمله ایالت هایی است که بیشترین میزان فقر و سوء تغذیه را دراین کشور دارد.
کارگران آسیایی بعد از بازگشت به کشورشان متوجه شدند که شرکت "أوجيه" عربستان آن ها را به حال خود راه کرده تا بر اثر مشکلات مالی بمیرند".
شرکت اوجیه، شرکتی قوی بود که ریاست آنرا میلیاردری به نام سعد الحریری نخست وزیر پیشین لبنان برعهده داشت.
پس از این که دولت سعودی درنتیجه کاهش قیمت نفت تعدادی از طرح های خود را لغو کرد یا به حالت تعلیق درآورد، درآمدهای این شرکت که درمرحله ای حدود 50 هزار کارگر را به خدمت گرفته بود، به طور قابل توجهی کاهش یافت.
یکی ازکارگران شرکت اوجیه گفت: این شرکت همه درآمدهای من را که حدود 42 هزار ریال سعودی (حدود 11200 دلار) می رسد، بلوکه کرده و من درحال حاضر هیچ پول و امیدی ندارم".
عربستان کشوری با ظرفیت های کاری مناسب برای کارگران هندی به شمار می رود.
تعداد کارگران هندی درعربستان حدود سه میلیون نفر است که بیشتر آن ها در بخش ساختمان سازی کار می کنند.
دراوت گذشته، وزارت امور خارجه هند برای بازگرداندن هزاران کارگر هندی به کشورشان که پولی برای خرید بلیط نداشتند، وارد عمل شد.
دولت سعودی نیز برای تامین غذا و دارو برای هندی های ساکن در اردوگاه ها وارد عمل شد و وعده داد به همه کارگرانی که مایل به بازگشت به کشورشان هستند، اجازه بازگشت دهد.
عربستان اعلام کرده است که به خواسته های قانونی کارگران شرکت "اوجیه" برای دریافت حقوقشان عمل خواهد کرد.

7- 215 ـ 211

پربیننده ترین خبرها