سرگیجه سعودی‌ها واماراتی‌ها ازنابودی ناوچه جنگی+عکس و فیلم

يکشنبه 11 مهر 1395 - 19:56

رزمندگان انصارالله یمن نیمه شب گذشته یک ناوچه مدرن ارتش امارات را که مسئولیت محاصره سواحل این کشور را بر عهده داشت با موشک ضد کشتی منهدم کردند.

به  گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ،  این ناوچه از نوع "سوئیفت" ساخت استرالیا و متعلق به نیروی دریایی ارتش آمریکا بود که ارتش امارات با هدف بهره برداری از آن در عملیات محاصره بنادر یمن بمدت یکسال اجاره کرده بود.

منابع نزدیک به انصارالله نوع موشک بکار گرفته شده در این حمله را "سی 802 آ" ساخت و تولید کشور چین عنوان کرده اند. به محض اصابت موشک به ناو نظامی اماراتی انفجار مهیبی بوجود آمده که ناشی از وجود مواد منفجره، موشک و مهمات نظامی در آن می باشد.
از سوی دیگر درحالی که ستاد فرماندهی ارتش و رسانه های کشور امارات با انتشار بیانیه هایی ناو هدف قرار گرفته شده را نظامی عنوان کرده اند، رسانه های دربار آل سعود به دروغپردازی مدعی شده اند که کشتی غیرنظامی و حامل شهروندان عادی اماراتی بوده است.
این درحالی است که ناو سوئیف ارتش امارات تا پیش از این در ارتش آمریکا خدمت می کرده و در هنگام هدف قرار گرفتن نیز متولی محاصره بندر المخا یمن بوده است. بنابر آمارهای اولیه حداقل 22 افسر و سرباز ارتش امارات در این حمله موشکی به هلاکت رسیده اند.

 

 

منبع : مشرق

پربیننده ترین خبرها