پیشروی ارتش سوریه در حلب با حمایت هوایی روسیه

پیشروی ارتش سوریه در حلب با حمایت هوایی روسیه
يکشنبه 11 مهر 1395 - 21:14

براساس گزارش‌های دریافتی، نیروها‌ی نظامی سوریه با پشتیبانی روسیه با حمله به مقر گروه‌های تروریستی مسلح، به پیشروی‌هایی در شهر حلب دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به گفته گروه دیده‌بان حقوق بشر (وابسته به مخالفان سوریه)، بخش هایی از خط مقدم جبهه در مناطق تحت کنترل گروه های مسلح در شهر حلب طی شب گذشته شاهد حملات سنگین هوایی بود.

به دنبال حملات هوایی و بمباران مناطق تحت کنترل گروه های مسلح، نیروهای سوریه به پیشروی‌ در شمال شهر مبادرت کردند.

در همین حال وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور و جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مورد عادی شدن وضعیت در شهر حلب تلفنی با هم گفتگو کردند.

جنگنده‌های روسیه و نیروهای سوریه به دنبال نقض آتش‌بس موقت از سوی گروه های مسلح که اواخر ماه گذشته برقرار شده بود، حملات هوایی سنگین به گروه های مسلح در بخش شرقی حلب آغاز کرده‌اند.

ارتش سوریه در عین حال با انتشار بیانیه ای از گروه های مسلح در شهر حلب خواست با دریافت ضمانتنامه، امکان خروج امن را برای آنها از این منطقه فراهم خواهد کرد.

در همین حال گزارش های رسیده حاکی است که ارتش سوریه و هم پیمانانش درحال نبرد شدید با گروههای تروریستی در چهار محور در داخل محله های شرقی شهر حلب هستند و تپه ام الشقیف را آزاد کردند. با آزادی این تپه، نیروهای ارتش سوریه کارخانه های الشقیف و میدان الجندول و بیمارستان الکندی را تحت کنترل خود قرار دادند. نبردهای شدیدی نیز با تروریست ها در ریف شمالی شهر حماه در جریان است.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها