رهبر انصارالله: امارات همه کاره جنوب یمن شده است

رهبر انصارالله: امارات همه کاره جنوب یمن شده است
دوشنبه 12 مهر 1395 - 12:00

سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن با محکوم کردن همکاری برخی مسئولان در جنوب یمن با اشغالگران اماراتی گفت: امارات همه کاره جنوب یمن شده است و ریاض و واشنگتن به نفت موجود در شرق یمن چشم طمع دوخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید عبدالملک الحوثی در سخنرانی خود در سالروز هجرت پیامبر اکرم (ص)، آخرین اوضاع این کشور را تشریح کرد و گفت: این اماراتی ها هستند که تصمیم گیرنده در جنوب یمن هستند. آنها تمام تاسیسات مهم در جنوب یمن اعم از فرودگاه ها و بنادر را در قبضه خود دارند.

وی افزود: در استان های جنوبی، همه تحت امر امارات و تصمیمات این کشور هستند و مسئولان امنیتی یا غیرنظامی تنها با موافقت اماراتی ها تعیین می شوند و مسؤولان برای هر تصمیمی باید اماراتی ها را آگاه و موافقت آنها را کسب کنند.

سید عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد که بعضی سران در جنوب یمن به علت پشتیبانی از "متجاوزان" آزادی ندارند و صاحب اختیار و تصمیم گیرنده نیستند.

وی گفت: برخی مسئولان در جنوب یمن قراردادهای ظالمانه ای با اشغالگران منعقد کرده اند که از جمله می توان به جزیره سقطری و نیز حضرموت و شبوه اشاره کرد.

به گفته رهبر جنبش انصار الله، بعضی از سران در جنوب یمن زمین های مردم در این مناطق را با قیمتی ناچیز به اشغالگران اجاره داده اند، که در واقع این اقدام آنان اجاره نیست، بلکه اشغالگری است.

وی هشدار داد: سعودیها و آمریکایی به نفت مناطق شرق یمن چشم طمع دوخته اند.

رهبر جنبش انصار الله گفت که سعودیها جلوی هرگونه فعالیت برای استخراج نفت از استان الجوف در شمال شرقی یمن را گرفته اند.

وی خواستار صبر، استقامت، همبستگی و افزایش تلاش های یمنی ها شد و گفت: امروز فرصتی تاریخی برای تولد جدید ملت یمن و گذر از مرحله دشوار رنج و مشکلات است.

6

پربیننده ترین خبرها