پروازهای نظارتی ترکیه با کارشناسان آمریکایی بر فراز روسیه

پروازهای نظارتی ترکیه با کارشناسان آمریکایی بر فراز روسیه
سه شنبه 13 مهر 1395 - 11:01

رئیس مرکز ملی کاهش خطر هسته‌ای روسیه اعلام کرد که هواپیمای ترابری نظامی CASA CN-235 ترکیه از تاریخ 3 الی 7 ماه جاری بر فراز مرزهای روسیه پرواز‌های نظارتی انجام خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرگئی ریژکوف، رئیس مرکز ملی کاهش خطر هسته‌ای روسیه، اعلام کرد: «کارشناسان ترکیه و آمریکا طبق معاهده آسمان‌های باز از تاریخ 3 الی 7 ماه جاری با استفاده از هواپیمای ترابری نظامی CASA CN-235، متعلق به ترکیه، بر فراز آسمان روسیه پرواز‌های نظارتی انجام خواهند داد.

وی افزود: «سیستم نظارتی هواپیمای مزبور دارای گواهینامه بین المللی است که مورد تایید کارشناس روس نیز هست». به گفته رئیس مرکز ملی کاهش خطر هسته‌ای روسیه، هواپیمای مدل «AN-30B» روسیه نیز طی تاریخ مزبور بر فراز آسمان فرانسه پرواز‌ نظارتی انجام خواهد داد.

گفتنی است که ترکیه یکی‌ از 34 کشور امضا کننده معاهده «آسمان‌های باز» در سال 1994 است که به موجب آن پرواز‌های نظارتی و دیگر امور ذیربط با آن، درجهت گسترش و تقویت صلح، ثبات و تعامل و ایجاد شفافیت در فعالیت‌های نظامی انجام می‌گیرد.

بر اساس معاهده آسمان های باز که از سال 2006 به اجرا گذاشته شده است، ترکیه به طور میانگین هر سال 4 پرواز نظارتی در آسمان روسیه انجام داده و این کشور نیز در اقدام متقابل، سالانه پرواز نظارتی بر فراز ترکیه انجام می‌دهد.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها