فتوای آیت الله حائری درباره دفاع از شیخ عیسی قاسم

فتوای آیت الله حائری درباره دفاع از شیخ عیسی قاسم
پنج‌شنبه 15 مهر 1395 - 14:45

آیت‌الله «سید کاظم حائری» با صدور فتوایی و در پاسخ به یک «استفتاء»، از ملت بحرین خواست به دفاع از آیت‌الله «عیسی قاسم» رهبر معنوی این کشور در مقابل مکر آل‌خلیفه بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این فتوا آمده است: امروز، دفاع از اسلام و رهبر مخلف آن در بحرین آیت‌الله عیسی قاسم از مهم‌ترین وظایف دینی است؛ پس بر مومنان گرامی است که تلاش‌های لازم در حفظ اسلام ، حمایت مقدسات و آیت‌الله قاسم را انجام دهند و وی را از مکرهای آل خلیفه با روش‌های ممکن و حکیمانه حفظ کنند. هر کسی در ادای این تکلیف متحمل آزار و اذیتی شود اجرش نزد خدا محفوظ است و خداوند بخشنده و مهربان است.

این فتوا در پاسخ به استفتاء جمعی از مردم بحرین از آیت‌الله حائری درباره تحصن در برابر منزل آیت‌الله قاسم در شرایط فعلی و با توجه به لغو تابعیت و محاکمه وی صادر شده است.

با آغاز قيام مردمي بحرين شيخ عيسي قاسم که رهبر معنوي جنبش الوفاق بحرين به رياست شيخ "علي سلمان" و از جمله جنبش‌هاي معارض بحرينی است، رهبری و هدايت مردم اين کشور را جهت تبيين اعتراضات مسالمت‌آميزشان نسبت به ظلم و ستم آل خليفه و مطالبه حقوق برحقشان از اين خاندان جائر برعهده گرفت و هرگاه آل خليفه با ترفند و توطئه‌اي خواسته تا با فريب مردم و به بهانه انجام مذاکرات و گفت وگو با معارضان آتش قيام آنها را فرو بنشاند، شيخ عيسي قاسم در کنار ديگر علمای اين کشور با روشنگري‌هاي خويش، اين ترفند آل خيلفه را نقش برآب ساخته است.

رژیم آل خلیفه درماههای گذشته با ترفندهای مختلف از جمله لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم و محاصره منطقه سکونت وی تلاش کرده است، قیام مردمی مردم آن کشور را تحت تاثیر قراردهد.

پربیننده ترین خبرها