شکست حمله تروریستی به عزاداران حسینی در بعقوبه

شکست حمله تروریستی به عزاداران حسینی در بعقوبه
جمعه 16 مهر 1395 - 12:23

نیروهای امنیتی عراق با دستگیری یک تروریست، برنامه حمله به حسینیه ها و دسته های عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین (ع) را در شمال شرق بعقوبه ناکام گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، یک منبع در پلیس استان دیالی گفت: یگان های امنیتی نیروی مبارزه با تروریست در منطقه قره تپه، واقع در 112 کیلومتری شمال شرق بعقوبه، روز پنجشنبه در عملیات ضربتی موفق شدند، یک تروریست سرشناس، وابسته به تشکیلات تروریستی داعش را دستگیرکنند. این تروریست طی بازجویی های اولیه به طرح جنایت کارانه خود برای هدف قراردادن دسته های مذهبی اعتراف کرد. تروریست داعشی 9 بسته بمب آماده انفجاربه همراه داشت که نیروهای امنیتی آنها را خنثی کردند.

به گفته این منبع، این تروریست، طی سالهای 2014 تا 2015 در خشونت های بیشماری دست داشته و بازداشت وی تاثیر زیادی در ناکام گذاشتن حمله تروریستی به دسته های عزاداری حسینی دارد.

وی تصریح کرد: توسعه توانمندی های نیروی مبارزه با جنایت در قره تپه و سرعت عمل آنها در کشف تجهیزات انفجاری در کمترین زمان، از ریخته شدن خون بی گناهان توسط عناصر داعش جلوگیری کرد.

نیروهای امنیتی در استان دیالی، چند روز پیش طرح امنیتی گسترده ای را برای محافظت از کاروان های مذهبی در همه مناطق این استان آغاز کرد.

پربیننده ترین خبرها