حزب مصری: ائتلاف تجاوز به یمن را منحل کنید!

حزب مصری: ائتلاف تجاوز به یمن را منحل کنید!
يکشنبه 18 مهر 1395 - 17:33

حزب ائتلافِ سوسیالیست خلق، از دولت مصر و اتحادیه عرب خواست، فوراً ائتلافِ عربی تجاوز به یمن را منحل کنند و به حملات "وحشیانۀ" عربستان پایان دهند.

حزب ائتلاف سوسیالیست خلق با انتشار بیانیه ای که یک نسخه از آن برای پایگاه خبری شبکه العالم نمابر شد، فاجعۀ بمباران مراسم ختم یمنی ها توسط جنگنده های سعودی را محکوم کرد. در این حمله، صدها تن از عزاداران یمنی، کشته و زخمی شدند و پیکر ده ها تن از شهدا در آتش سوخت و خاکستر شد.

در این بیانیه آمده است: «این تجاوز تشدید درگیری ها را به دنبال خواهد داشت و ابعاد تازه ای به جنگ خواهد بخشید؛ زیرا در جنگ ها، هر طرفی قانون طرف مقابل را می سازد. اگر تدابیری برای مجازات متجاوزان اتخاذ نشود، این جنگ عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت».

حزب ائتلاف سوسیالیست خلق از دولت مصر و اتحادیۀ عرب خواست موضعی قاطعانه در قبال این تجاوز وحشیانه و ددمنشانه و سایر حملات ضد غیرنظامیان اتخاذ کنند و علاوه بر متوقف کردن این جنگ، ائتلاف عربی را که سرپوشی برای بهره برداری عربستان در حمله به یمن است، منحل کنند.

از سوی دیگر، "مدحت الزاهد"، قائم مقام رئیس حزب ائتلاف سوسیالیست خلق، جنگ یمن را موجب رشد و قدرت یافتن داعش و القاعده در یمن دانست و با تاکید بر این که حل بحران یمن از طریق جنگ ممکن نیست، هشدار داد که اکنون مناطق متعددی از یمن به دست تکفیری ها افتاده است و آتش جنگ به اراضی عربستان نیز رسیده است. او تأکید کرد با این حملۀ هوایی وحشیانه، چه بسا این آتش، شعله ورتر شود.

205

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها