پنتاگون: آمریکا آماده جنگ جهانی اتمی شده است

پنتاگون: آمریکا آماده جنگ جهانی اتمی شده است
يکشنبه 18 مهر 1395 - 22:24

منابع وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" از آزمایش تسلیحات اتمی توسط واشنگتن به منظور آمادگی برای جنگ اتمی جهانی احتمالی خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، به نقل از این منابع، آمریکا رزمایش این جنگ را هفته گذشته با استفاده از بمب افکن های بی 2 در ایالت نوادا انجام داد و بمب های بی 61 اتمی علیه اهداف فرضی پرتاب کرد.
روزنامه دیلی استار انگلستان به نقل از این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، مدعی شدند: «آمریکا از طریق نوسازی زرادخانه اتمی قدیمی خود که از زمان جنگ سرد وجود داشته آماده جنگ اتمی می شود و به وسیله آن قادر به مقابله با هر گونه حمله گسترده خواهد بود».
این منابع آمریکایی یادآور شدند که هدف از این رزمایش ایجاد بیشترین اعتماد به زرادخانه اتمی آمریکاست.
روزنامه بریتانیایی افزود که این رزمایش در زمانی برگزار می شود که تنش میان ناتو و روسیه در سوریه، اوکراین و کشورهای بالتیک افزایش یافته است.

این اخبار در حالی منتشر می شود که در اردوگاه روسیه نیز انواع مانورها در حال برگزاری است و رسانه های این کشور اخیار گوناگونی دربارۀ تسلیحات پیشرفته و ویرنگر این کشور منتشر می کنند. برخی کارشناسان ضمن تأکید بر اینکه شرایط کنونی با تنش زیاد میان دو طرف همراه است، انتشار اینگونه اخبار را در راستای جنگ روانی می دانند.


206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها