سرلشکر فیروزآبادی :

داعش» زاییده تفکر وهابی است/انگلیس و آمریکا آل‌سعود را تجهیز کردند

داعش» زاییده تفکر وهابی است/انگلیس و آمریکا آل‌سعود را تجهیز کردند
دوشنبه 19 مهر 1395 - 20:09

مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا با اشاره به کشتار وحشیانه مردم یمن از سوی سعودی‌ها گفت: عربستان با کینه داعشی خود به چنین جنایتی دست زده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از تسنیم ، سرلشکر حسن فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا عصر امروز در حاشیه مراسم ختم مادر حجت الاسلام مصلحی در جمع خبرنگاران درباره حمله وحشیانه اخیر سعودی‌ها به مردم بی‌گناه یمن گفت: آنچه در یمن اتفاق می‌افتد ماهیت اصلی وهابیت است. وهابیت یک مذهب انگلیسی است که به جد آل‌سعود در بصره تحویل شد.

وی با یادآوری این نکته که انگلیسی‌ها به آل‌سعود در شبه جزیره عربستان کمک کردند، خاطرنشان کرد: غرب و نیروهای غربی آل‌سعود را کمک کردند که بر سرزمین حجاز حاکم شود و در آن سرزمین کعبه و مدینه قرار داشت. این مسئله فقط با هدف نابود کردن اسلام صورت پذیرفت.

مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه نقشه انگلیس به عنوان شیطان بزرگ جهان و غارتگر عالم در به وجود آمدن و به حکومت رسیدن آل‌سعود مهم و حیاتی است، متذکر شد: سیاست در انگلیس تعیین و در آمریکا اجرا می‌شود و این دو کشور آل‌سعود را تأیید کردند و بعد نیز آن را تجهیز کردند اما بعد از به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی، برنامه آنها با شکست مواجه شد، چون این انقلاب، مسلمانان جهان را بیدار کرد و بازگشتی به اسلام اصیل پیامبر(ص) اسلام صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و انگلیس، آل‌سعود را تجهیز کردند که ضربه آخر را به انقلاب اسلامی، یادآورشد: در این میان دولت سعودی نیز با جهات مختلف خود مواجه شد که طرف حزب‌الله و طرف دیگر سوریه و عراق و همچنین یمن قرار داشت و عربستان، اول به این کشورها با طراحی‌های مختلف لشکرکشی کرد.

سرلشکر فیروزآبادی با تاکید بر اینکه رئیس سابق امنیت سعودی، طراح عملیات‌ ترورها در عراق بود، بیان کرد: عربستان لشکرکشی کرد و با هواپیما به حوثی‌ها در یمن حمله کرد که گروهی از شیعیان در آن منطقه بودند، برای دفاع از خودشان به حرکت درآمدند و عربستان را شکست دادند.

وی با بیان اینکه عربستان با همه امید رفته بود که قبل از اقدامی از سوی عراق یا سوریه مسئله یمن را تمام کند، اظهار داشت: حوثی‌ها قیام کردند و عربستان را در آن حمله شکست دادند و عربستان به فکر فرو رفت که باید یمن را نابود کنیم.

وی تصریح کرد: امروز عربستان واقعاً دیوانه شده است و هیچ محاسبه‌گری در هیچ جای دنیا نمی‌گوید که شاه سعودی و پسرش که این جنگ را اراده می‌کنند عاقل هستند و همه بر این تأکید دارند که اینها از سر دیوانگی عمل می‌کنند.

رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه عمل دیوانه، کشتار کودکان و زنان بی‌گناه و خراب کردن بیمارستان‌ها و مدارس است، متذکر شد: اما حرکتی که سعودی‌ها در برنامه 2 روز گذشته انجام دادند، حرکتی کاملاً از سر کم‌شخصیتی و نادانی است.

وی ادامه داد: پدر وزیر کشور یمن فوت کرده که رهبر گروهی از مردم یمن بود، تعدادی از مردم در مجلسی 2500 نفره جمع شده و برای پدر هموطن خود عزاداری می‌کردند، ولی سعودی‌ها با چهار هواپیما به این مجلس حمله کردند که چنین کاری در دنیا صورت نمی‌گیرد، چون این مجلس عاطفی است و برای تسلای کسانی است که خانواده خود را از دست داده‌اند.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه عربستان سعودی با کینه داعشی خود به چنین جنایتی دست زده است، گفت: داعش به لحاظ نظری، زاییده تفکر وهابی است و داعش کاملاً با آل‌سعود منطبق است. فقط داعش قبل از آل‌سعود به کشتار انسان‌ها دست زده است و چون داعش در حال شکست و اضمحلال است، امروز عربستان سعودی، خودش مسئولیت داعش را برعهده گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هدف آمریکا، آل‌سعود و اسرائیل و غربی‌ها از حمایت از سعودی‌ها و تروریست‌ها در منطقه اسلامی زدن ابهت اسلام و قرآن و دین پیامبر اسلام است و به دنبال بهانه در کشورهای اسلامی هستند تا کشتار را شروع کنند و عربستان سعودی ابزار آنهاست.

مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا با تأکید بر اینکه آل‌سعود از امروز ابزار دست غرب نیست، یادآور شد: موقعی که می‌خواستند اسرائیل را درست کنند، نزد کشورهای عربی رفتند ولی هیچ کشوری مشروعیت اسرائیل را تأیید نکرد، ولی وقتی بزرگان سعودی با حاکمیت آل‌سعود نصب کردند، او به دولت اشغالگر اسرائیل مشروعیت داد.

وی افزود: اسرائیل زاییده تفکر وهابی در منطقه است و مشروعیت خود را از تفکر وهابیت به دست آورده است، بنابراین ما با دشمنانی نادان و مزدور و آلت دست دشمنان اسلام در منطقه مواجهیم که رحم و مروت و فرهنگ اسلامی را نمی‌شناسند و به آن اعتقادی ندارند.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه یهودی‌ها غیریهودیان را انسان نمی‌دانند و آل‌سعود نیز غیروهابی را به رسمیت نمی‌شناسد، اظهار داشت: این دو تفکر یکی است، ولی وهابیت نام اسلام را روی خود نگه می‌دارد تا بتواند به نام اسلام، مسلمین را نابود کند و این یک برنامه انگلیسی است و این ترکیب فکری، کار شده در انگلیس است که از طرف آنها هدایت می‌شود و آمریکا و اسرائیل نیز سلاحش را تأمین می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: راه چاره‌اش این موضوع این است که جوانان اسلام جمع شوند و سرزمین‌های اسلامی را از وهابیت پاک کنند که انشا الله این اتفاق به زودی می‌افتد.
 

پربیننده ترین خبرها