سوريه: بان کی مون تعهدی به اخلاقیات مسئولیتش نداشت

سوريه: بان کی مون تعهدی به اخلاقیات مسئولیتش نداشت
سه شنبه 20 مهر 1395 - 20:56

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، دبیرکل سازمان ملل بار دیگر نشان داد که نتوانست به ساده‌ترین ملزومات مسئولیت واگذار شده به خودش احترام بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العال، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز( سه شنبه) به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشورگزارش کرد: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل بار دیگر بر شکستش در احترام به ساده‌ترین ملزومات مسئولیت واگذار شده به وی که مهم‌ترین آنها صداقت، شفافیت و استقلال است، صحه گذاشت.
وی ضمن انتقاد از بان كي مون به خاطر آن چه بي تعهدي نسبت به مسئوليت هايش خوانده است، اعلام كرد كه دبيركل سازمان ملل با تسليم شدن در برابر خواسته هاي بعضي طرف ها، به كرات اعتبار و بي طرفي سازمان ملل را زير سوال برد و خود را به يكي از عوامل مشكلاتي كه جهان امروز را در برگرفته است تبديل كرد، بي آن كه كوچكترين تعهدي به اخلاقيات و ملزومات مسئوليتش بر اساس اهداف و اصول منشور سازمان ملل داشته باشد.
وی همچنين اقدام 'بي شرمانه' بان كي مون در تغيير گزارش ويژه جنايت عربستان سعودي عليه كودكان يمن را محكوم و اضافه كرد كه اين اقدام ضربه 'جبران ناپذيري' به سازمان ملل وارد كرد.
مقام وزارت خارجه سوریه از دبيركل سازمان ملل به خاطر عمل بر اساس سياست هاي برخي كشورها در قبال سوريه انتقاد كرد و گفت كه وي به لحاظ اخلاقي و قانوني مسئول وضعيت كنوني سوريه است.
در بيانيه این مقام وزارت خارجه سوریه همچنين به نقش بان كي مون در لاپوشاني سياسي تروريسم تكفيري و صدور بيانيه هاي بي اساس و غيرمستند براي گمراه كردن افكار عمومي و تبليغ عليه سوريه اشاره شده است.
بان كي مون 72 ساله اهل كره جنوبي در پايان سال 2016 و پس از دو دوره دبيركلي سازمان ملل از اين پست كنار مي رود.
این منبع گفت که دبیرکل سازمان ملل چندین بار به اعتبار سازمان ملل و واقعیت‌گرایی آن لطمه وارد کرد و این امر زمانی رخ داد که وی سازمان ملل را در گرو خواسته‌های برخی قرار داده و خودش را طرفی در مشکلات جهان امروز ما کرده و کمترین تعهد را نسبت به اخلاقیات و ملزومات وظیفه‌اش بر اساس اصول منشور سازمان ملل متحد نشان نداده است.

پربیننده ترین خبرها