مراسم عاشورا در کشورهای مختلف دنیا +عکس

مراسم عاشورا در کشورهای مختلف دنیا +عکس
چهارشنبه 21 مهر 1395 - 14:26

مراسم عاشورا با حضور پرشور مردم در کشورهای مختلف دنیا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، میلیون ها زائر عراقی و غیر عراقی، امروز با حضور در کربلای مقدس، در مراسم عزاداری عاشورای امام حسین علیه السلام شرکت کردند.

زائران امام حسین علیه السلام از شهرهای مختلف عراق در قالب صدها موکب حسینی رهسپار کربلا شده و در مراسم بزرگداشت عاشورای حسینی حضور یافتند.
زائران در این مراسم بر ضرورت وحدت اسلامی و پایبندی به خط مشی امام حسین علیه السلام در مقابله با ظلم طغیان تأکید و در عزای امام حسین نوحه سرایی کردند. پرچم های امام حسین علیه السلام همه جا به اهتزاز درآمده و چادرهایی برای ارائه کمک به زائران و اطعام آنها بر پا شده اند.
همچنین نماز جماعت کربلا با شرکت میلیون ها زائر برگزار شد. صف نمازگزاران تا مرکز شهر و چند کیلومتر خارج از شهر امتداد داشت.
در ایران نیز مراسم بزرگداشت و عزاداری عاشورای امام حسین علیه السلام در روستاها، شهرها و استانهای مختلف با شرکت میلیون ها نفر برگزار شد.
در مشهد مقدس، صدها هزار تن از عزاداران در قالب هیئت های عزاداری خود را به حرم مطهر امام رضا علیه السلام رساندند. در قم نیز عزاداران در حرم حضرت معصومه علیها السلام حضور یافته و نوحه خوانی کردند.
در اهواز عزاداران ابتدا در مقتل خوانی امام حسین علیه السلام شرکت کرده و سپس عزاداری کردند. در شهر بوشهر نیز مردم به سبک این شهر عزاداری کردند. اما در شهر بم در مرکز کشور، ده ها هزار نفر در قالب دستجات عزاداری در مرکز شهر اجتماع کردند.
در لبنان، در ضاحیه جنوبی بیروت، مردم عزادار در سالگرد شهادت امام حسین علیه السلام، راهپیمایی کردند.
راهپیمایی اصلی نیز به دعوت حزب الله از مجتمع سید الشهدا علیه السلام، پس از مقتل خوانی امام حسین، به سمت میدان عاشورایی در منطقه الجاموس راه افتاد. عزاداران در این راهپیمایی با حمل پرچم یمن، جنایات آل سعود را محکوم کردند.
دیگر مناطق لبنان نیز شاهد راهپیمایی و مراسم مشابهی به مناسبت عاشورای امام حسی علیه السلام بودند.
در پایان این مراسم، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در جمع عزاداران امام حسین علیه السلام در ضاحیه جنوبی حضور یافته و طی سخنانی، بر حتمی بودن پیروزی ملت یمن در برابر تجاوزات آل سعود تأکید کرد وگفت که در این جنگ بینی آل سعود به خاک مالیده می شود.
سید نصرالله در این سخنرانی گفت شعار اصلی راهپیمایی امروز عاشورا، اعلام همبستگی با ملت و دولت یمن است.
وی گفت که در یمن صدها هزار رزمنده مجاهد در حال نبرد هستند و پیروزی های بزرگی را رقم زده اند.
سید نصرالله درباره مسائل عراق نیز گفت که مردم عراق در مسیر یکسره کردن کار "داعش" هستند در حالی که امریکاییها در صدد باز کردن راهی برای فرار داعش از موصل به منطقه شرقیه در سوریه هستند.
در شهر "الزبیر" در غرب استان بصره در جنوب عراق هم صدها موکب، با حضور "قیس الخزعلی" دبیر کل عصائب اهل الحق و تعدادی از اعضای پارلمان عراق عزاداری کردند.
در عربستان، بحرین، افغانستان، پاکستان، منطقه کشمیر، نیجریه و چند کشور افریقایی و نیز چند شهر اروپایی میلیون ها انسان عزادار، مراسم باشکوهی را به همین مناسبت برگزار کردند.

208 

مراسم ظهر عاشورا در قطیف

ظهر عاشورا در کربلا

 

عکسی از داخل حرم حضرت عباس (ع)

 

 

مراسم تعزیه در کربلا

کویت

 

 

 

بصره

 

پربیننده ترین خبرها