راهکار هنرپیشه مشهور برای بحران سوریه

راهکار هنرپیشه مشهور برای بحران سوریه
چهارشنبه 21 مهر 1395 - 15:11

هنرپیشه مشهور عرب خواستار توقف حمایت مالی کشورهای ثروتمند عرب از تروریسم برای حل و فصل بحران سوریه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درید لحام هنرپیشه معروف سوری با بیان این موضوع تصریح کرد: البته منظورم این نیست که مصر جزء این کشورها است؛ خصوصا که خود این کشور هر از گاهی در معرض حوادث تروریستی قرار دارد.
وی تأکید کرد: مصر جزء این کشورهای ثروتمند عرب حامی تروریسم نیست.
لحام تصریح کرد: آیا منطقی است که اتباع چچن در سوریه برای آزادی بجنگند؟ آیا شما مصری ها -هر اندازه هم که با هم اختلاف نظر داشته باشد- قبول می کنید که اتباع بیگانه مختلف در کشورشان نفوذ کنند.
وی گفت: مصر در میدان التحریر شاهد تظاهرات و تحصن طرفداران اخوان المسلمین در میدان رابعه عدویه بود و شما توانستید مشکلات خودتان را بدون هرگونه دخالت خارجی حل و فصل کنید اما در سوریه امروز شاهد هستیم که این کشور در محاصره مزدورانی از 30 کشور یا بیشتر هست. برای از بین بردن این بحران، باید از فرهنگ احترام به آرا و نظرات یکدیگر برخوردار باشیم.
لحام خاطرنشان کرد: از این منظر، شرکت و حضور در جشنواره های عربی را دوست دارم زیرا هنرمندان و فرهیختگان و ادیبان سراسر جهان عرب را می بینم و به آنها درود می فرستم و آنها را درآغوش می گیرم؛ باوجود اینکه کشورم چه بسا با آنها متفاوت باشد. اما آنها را با اعتقاد به اصل احترام به آرای دیگران در آغوش می گیرم و برای همین امر نیز خواهان برچیده شدن اتحادیه عرب هستم زیرا از نظر من، یک بلا و مصیبت برای عرب ها به شمار می رود.
6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها