الحوثی:عربستان با کمک آمریکا رفتاریزیدی با یمن دارد

الحوثی:عربستان با کمک آمریکا رفتاریزیدی با یمن دارد
چهارشنبه 21 مهر 1395 - 19:12

رهبر جنبش انصار الله یمن درسخنرانی خود به مناسبت روز عاشورا گفت: آنچه رژیم سعودی امروز با هدایت آمریکا می خواهد؛ همان چیزی است که یزید از امت اسلامی می خواست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالملک الحوثی امروز(چهارشنبه) در اجتماع میلیونی مردم در صنعا به مناسبت عاشورای حسینی با بیان اینکه ملت یمن امروز سالروز شهادت امام حسین (ع) را زیر حملات وحشیانه سعودی ها گرامی می دارد، تصریح کرد: ملت یمن امروز در محنت کربلای معلی به سرمی برد زیرا فرزندان و کودکانش به قتل می رسند.

وی گفت: حضرت امام حسین (ع) با آگاهی و یقین و عمل به مفاهیم قرآن کریم به پا خاستند و ملت یمن قدرت خویش را از قهرمانی و دلاورمردی حضرت امام حسین (ع) می گیرد.

سعودی ها به دنبال سلطه کامل بریمن هستند

وی با اشاره به اینکه ملت یمن با سرکشی سعودیها زیر نظر دولت آمریکا روبرو است ، افزود: سعودیها می خواهند که همه چیز یمن تحت سلطه و خواسته آنها باشد و این امر را هرگز نمی توانیم نمی پذیریم.

رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد: آنچه رژیم سعودی امروز از ما می خواهد، (قبول) بردگی و خفت و خواری و اهانت است.

الحوثی گفت: کشور ما امروز مورد تجاوز و تعدی قرار گرفته است و هدف این است که همه اصول و ارزش هایش را بگیرند.

وی یادآور شد: ملت یمن به علت پایبندی به اصول و مبانی و آزادی خویش و حق خود در برخورداری از استقلال به شکل های مختلف هدف قرار گرفته است.

وی افزود: ما نمی توانیم قبول کنیم که دنیا و آخرت خود را با تسلیم شدن و بردگی برای مجرمان فاسد و مستکبر از دست بدهیم.

ائتلاف سعودی هزاران یمنی را به قتل رسانده است

سید عبدالملک الحوثی با اشاره به ائتلاف تحت فرماندهی عربستان در حمله به یمن گفت: آنها هزاران شهروندان یمنی را به قتل رسانده اند، با تکبر و غرور و سرکشی خون مردم یمن را می ریزند و در سایه این وضعیت، اعتقاد راسخ ما به ضرورت مقابله با آنها دوچندان می شود.

"عبدالملک الحوثی : ما نمی توانیم قبول کنیم که دنیا و آخرت خود را با تسلیم شدن و بردگی برای مجرمان فاسد و مستکبر از دست بدهیم"

وی تصریح کرد: رژیم سعودی زیر نظر آمریکا گمراهی و تاریکی را در بین محافل امت ما ترویج می کند.

رهبر انصارالله یمن افزود: رژیم سعودی امروز شعار نفاق و دو رویی را در جهان اسلام دنبال می کند و اصول و مبانی امت اسلامی را هدف قرار داده و از بین می برد.

یمن هرگز تسلیم سرکشان نمی شود

وی تاکید کرد: ما براساس فطرت و عقیده خویش هرگز سر تسلیم فرود آوردن در برابر سرکشان را نخواهیم پذیرفت.

رهبر جنبش انصار الله درباره دشمنی و کینه سعودیها و هم پیمانان غربی آنها با مردم یمن گفت: پافشاری بر هویت، ارزش ها و اصول و مبانی اخلاقی همان گناه بزرگی که ملت ما امروز به خاطر آن مجازات می شود.آنها می خواهند ما دست از ارزش های خود برداریم و دست بسته تسلیم آنها شویم و به جای ما تصمیم بگیرند و خود را برده آنها کنیم.

رهبر جنبش انصار الله یمن افزود: ما پیرو اسلام هستیم و این فرضیه دینی ما است که تن به خواسته سلاطین ظلم و جور، سرکشان و فاسدان و مجرمان ندهیم و درقبال آنها ساکت ننشینیم.

با تکیه برمنش و روش امام حسین(ع) پیروز می شویم

وی تاکید کرد: اصول واقعی اسلامی که حضرت امام حسین (ع) منادی آن بودند، همان چیزی است که امت اسلامی با تکیه بر آن می تواند به آزادی و استقلال خویش دست یابد.

الحوثی گفت: امروز ملت یمن با سرکشی یزیدی رژیم سعودی و رژیم آمریکا روبرو است.

وی بیان کرد: به هیچ وجه نمی توانیم در برابر کسی که پلیدترین و زشت ترین جنایت ها را علیه ما مرتکب شده است؛ سرخم کنیم.

رهبر جنبش انصار الله یادآور شد: اگر همه ما عملا مومن هستیم نباید از آنها هراسی به دل راه دهیم و باید با جدیت تمام با آنها مقابله کنیم.

"رهبر انصارالله یمن : امروز ملت یمن با سرکشی یزیدی رژیم سعودی و رژیم آمریکا روبرو است"

وی با اشاره به فعالیت سعودی ها در سایه فرقه وهابی تکفیری و تلاش این رژیم برای فاسد کردن افراد و تهی کردن اخلاقی مردم گفت: انسان صادق نمی تواند در برابر این همه سرکشی سکوت کند.

سید عبدالملک الحوثی افزود : ما از آزادی و انسانیت و کرامت و عزت خویش دفاع می کنیم و اگر تسلیم شویم؛ ملتی بدون کرامت و شرف و عزت خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: ما براساس نهضت و اصول و آموزه های امام حسین (ع) حرکت می کنیم و امروز با آزمون الهی روبرو هستیم.

برخی درداخل یمن خود را به سعودی ها فروختند

سید عبدالملک الحوثی با اشاره به اینکه برخی در داخل یمن خود را به بهای ناچیز به سعودیها فروختند، گفت: خیانتکاران همه چیز را در مزایده آل سعود فروختند. حزب الاصلاح یمن با شاخه منحرف خود نقش دلال و بازاریاب ارزان را برای متجاوزان بازی کرد تا برای آنها مزدور در یمن دست و پا کند. متاسفانه بسیاری راضی می شوند که خود را کالای ارزانی در برابر دلار عربستان و امارات معرفی کنند. جریان منحرف در حزب الاصلاح نقشی در این زمینه بازی کردند.

وی با اشاره به جنایت های رژیم سعودی از آغاز تجاوزگری علیه یمن تاکنون در استانهای مختلف این کشور بویژه جنایت اخیر در شهر صنعا افزود: این کشتار بیشترین شمار قربانیان و زخمی ها را داشت و عده زیادی از شخصیت ها از همه جریان های یمن در جریان آن جان باخته یا آسیب دیدند و همین امر آمریکایی ها را در چالش و تنگنا قرار داد.

رهبر جنبش انصار الله گفت: آمریکایی ها با همه شیوه ها تلاش می کنند که خشم ملت ها برانگیخته نشود و به نقشه های خود در منطقه ادامه می دهند. آمریکا تلاش می کند که گاهی از رسانه ها و گاهی از مسائل انسانی نظیر کمک های بشردوستانه برای سرپوش گذاشتن بر جنایت هایش استفاده کند.

آمریکا مردم را می کشد و خود را منجی معرفی می کند

وی تصریح کرد: آمریکایی ها زشت ترین جنایت ها را مرتکب می شوند، می کشند و سپس سعی دارند خود را منجی معرفی کنند. آنها تلاش می کنند با جلوگیری از خشم ملت ها آنها را در حالت بی حسی قرار داده و سپس هدف قرار دهند.

وی در اشاره به جنایت های بیشمار متجاوزان سعودی در عربستان از جمله حمله به مراسم عروسی و بازارها و تجمع های مردمی گفت: جنایت اخیر جنگنده های سعودی علیه مراسم عزاداری در سالن بزرگ شهر صنعا غیرمنتظره نبود.

رهبر جنبش انصار الله یمن افزود : آمریکایی ها چندین تن بمب می ریزند و هزاران نفر را می کشند و سپس مقداری کمک انسانی می کنند تا اینگونه به مردم القا کنند که بشردوست هستند.

آمریکایی ها زشت ترین جنایت ها را مرتکب می شوند، می کشند و سپس سعی دارند خود را منجی معرفی کنند

سید عبدالملک الحوثی گفت: هرکس شیوه آمریکا را تایید یا از آن تاثیر پذیرد، می توان گفت که فردی کودن است. بزدلان فقط می توانند تلاش دشمن برای فرار از مسئولیت جنایتش را قبول کنند اما انسان های عاقل تنها می توانند در جایگاه عزت و کرامت باشند.

به سعودی ها پاسخ مناسب جنایت صنعا می دهیم

وی در اشاره به لزوم پاسخ دادن به حمله اخیر سعودیها به مراسم عزداری در شهر صنعا تاکید کرد: این حادثه پاسخی شرافتمندانه را ایجاب می کند زیرا اگر برخی سست برخورد کنند و آن را نادیده بگیرند؛ مردم باید منتظر جنایت های فجیع بیشتری باشند و آنها سپس همین روش را نیز برای توجیه جنایت خود تکرار خواهند کرد.

عبدالملک الحوثی با اشاره به تلاش سعودیها و هم پیمانان آنها برای لاپوشانی جنایت صنعا و فرار از مسئولیت این جنایت گفت: آنها با طرح این مسئله که حادثه چطورروی داد و چه اتفاقی افتاده است؛ تلاش کردند و هیاهو به راه بیاندازند تا اصل قضیه کم اثر شود و واکنش مردمی کمتری به همراه داشته باشد زیرا آمریکا نمی خواهد که ملت ما وارد عمل شود.

رهبر جنبش انصار الله یادآور شد: براساس اطلاعات و داده های کنونی، دشمن تلاش می کند که فریبکاری کرده و تجاوزگری را ادامه دهند و قصدی برای توقف تجاوزگری ندارد. هویت ملی ما ایجاب می کند که وارد عمل شویم. سازمان ملل ممکن نیست که وارد عمل شود زیرا همه می دانیم که قبلا چطور وارد عمل شد و حتی از بازگرداندن هیئت مذاکراتی ما به شهر صنعا ناتوان بود و این درحالی بود که این هیئت با ضمانت سازمان ملل از شهر صنعا عازم کویت شد تا برای حل بحران یمن مذاکره کند.

وی تصریح کرد: آمریکا در مسئله (یمن) منفعت اقتصادی می بیند و طرحی خرابکارانه در منطقه دارد. مقاصد آنها همان اشغال کل یمن و تبدیل همه مردم آن اعم از رهبران سیاسی یا شیوخ عشایر به بنده تحت امر عربستان و آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه رژیم سعودی با فعالیت تکفیری درصدد ویرانی امت اسلامی است، افزود: آنها می خواهند که ما استقلال، هویت، کرامت و عزت خویش را از دست بدهیم.

رهبرانصارالله یمن: سعودی ها می خواهند که ما استقلال، هویت، کرامت و عزت خویش را از دست بدهیم

سید عبدالملک الحوثی گفت: گزینه ما این است که با مسئولیت و جدیت وارد عمل شویم و این تجاوزگری را دفع کنیم زیرا شانه خالی کردن از مسئولیت یا برخورد حاشیه ای به نفع متجاوزان است و باعث طولانی تر شدن تجاوزگری و تبعات خطرناکی خواهد شد.

وی تصریح کرد: دشمن توطئه های جدیدی دارد و محورهای جدیدی را می خواهد باز کند.

رهبر جنبش انصار الله یمن گفت: از همه کسانی که در کنار ملت یمن ایستادند و در صدر آنها حزب الله و سید حسن نصرالله دبیرکل آن که موضعی برادرانه و انسانی گرفتند، تشکر می کنیم و خود را همراه با محور مقاومت، امت واحدی در برابر طاغوت می دانیم.

6-9

پربیننده ترین خبرها