تصمیم آلمان برای توسعه ماموریت نظامیان خود در ترکیه

تصمیم آلمان برای توسعه ماموریت نظامیان خود در ترکیه
چهارشنبه 21 مهر 1395 - 23:09

العالم ـ آلمان امروز چهارشنبه از تصمیم برای کمک به راه اندازی هواپیماهای شناسایی وابسته به پیمان ناتو در چارچوب جنگ امریکا علیه داعش، نیروهای بیشتری در ترکیه مستقر کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "روسیا الیوم"، براساس پیش نویسی که به پارلمان آلمان ارائه شد، مشارکت این کشور در عملیات مبارزه با داعش بخش اصلی سیاست امنیتی برلین در منطقه به شمار می آید که هدف آن دفع خطر فوری و مستقیمِ فراروی آلمان و همپیمانانش و جامعه بین المللی است.

برخی منابع دولتی تاکید کردند که تعداد کل نیروهای آلمانیِ شرکت کننده در جنگ علیه داعش به 1200 نفر می رسد و قرار نیست به تعداد این نیروها اضافه شود. 

قرار است که هواپیماهای کنترل و هشدار زود هنگام هوابرد(آواکس) در پایگاه هوایی قونیه در جنوب ترکیه مستقر شوند و در عملیات شناسایی در پشتیبانی از حملات هوایی علیه داعش بکار گرفته خواهند شد.

ارتش آلمان حدود یک سوم تیم های تعمیر و نگهداری هواپیماهای آواکس تابع پیمان ناتو را تشکیل می دهند؛ اما بنا به قانون اساسی آلمان برای هر ماموریتی باید موافقت پارلمان اعلام شود.

درزمان حاضر حدود 500 نظامی آلمانی در جنگ ضد داعش مشارکت می کنند که از مجموع آنها، 240 نفر در پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه مستقر هستند و مسئولیت راه اندازی 6 هواپیمای شناسایی از نوع تورنادو و یک هواپیمای سوخت رسانی هوایی را به عهده دارند. برخی نظامیان دیگر نیز در یک ناوچه آلمانی که در شرق دریای مدیترانه با ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه همکاری می کند، مستقر هستند.

پیمان ناتو با ماموریت جدید هواپیماهای آواکس در ماه ژوئیه موافقت کرد و ممکن است که این هواپیماها از ماه جاری کار خود را آغاز کنند به رغم آنکه در ابتدا بدون کادر آلمانی خواهند بود؛ زیرا انتظار نمی رود که پارلمان با افزایش نقش آلمانها قبل از ماه نوامبر آتی موافقت کند.

210-9

 

پربیننده ترین خبرها