رهبر انصارالله یمن اعلام کرد:

آمریکا به دنبال بهانه تراشی برای تجاوز به یمن

جمعه 23 مهر 1395 - 13:32

رهبر جنبش انصارالله یمن هدف ازحمله آمریکا به مراکز دریایی یمن را مقدمه سازی برای حمله به استان الحدیده عنوان کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم، سید عبدالملک الحوثی رهبرجنبش انصارالله یمن در واکنش به تجاوز مستقیم آمریکا و حمله به سه ایستگاه رادار دریایی یمن، گفت: این حمله، جنایتی است که هدف از آن مقدمه چینی برای حمله به استان الحدیده است.

یک منبع مسئول درحزب کنگره مردمی یمن فاش کرد که نظام سعودی عناصر تروریست را برای حمله به کشتی ها درآب های منطقه ای با هدف متهم کردن نیروهای یمن به کار گرفته است.

وی نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی را به آمادگی کامل برای سرکوب متجاوزان دعوت و تاکید کرد: مردم یمن حق دارند با به کار گیری همه وسایل مشروع با متجاوزان مقابله کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز آمریکا را به دروغ گویی و بهانه تراشی برای حمله به یمن متهم کرد و از نیروهای یمنی خواست برای مقابله با هر گونه تجاوزگری آماده شوند.

الصماد افزود: "هر کشتی یا ناوی که مردم یمن را مورد حمله قرار دهد، هدف موشک های نیروی دریایی یمن قرار خواهد گرفت".

وی ادعاهای آمریکا را بی پایه و اساس خواند و هدف از آن را فراهم کردن زمینه دخالت مستقیم برای اشغال سواحل یمن دانست.

سرتیپ ستاد شرف لقمان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن نیز ادعاهای آمریکا مبنی بر حمله به ناو آمریکایی "یو اس اس مایسون" در مقابل سواحل دریای سرخ در هفته گذشته، را قاطعانه رد و تاکید کرد که نیروهای یمنی درقبال نقض امنیت مناطق تحت سلطه و نظارت خود بی تفاوت نخواهند بود.

وی درعین حال برحق مردم یمن در دفاع از حاکمیت کشورشان و حمایت از مرزهای زمینی و دریایی تاکید کرد.

لقمان درباره مقاصد سوء آمریکا از طریق تکرار ادعاهای واهی، به دنبال کشتار اخیر یمنی ها درصنعا هشدار داد و گفت: تجاوز آمریکا تحریک آمیز است و به نفع امنیت و ثبات دریانوردی بین المللی نخواهد بود.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن، کشورهای متجاوز و آمریکا را مسئول هر گونه تنش درآب های منطقه ای و تبدیل آن به منطقه نا امن و درگیری نظامی دانست.

وی درباره زمان بندی حمله به ناو آمریکایی گفت: این حمله، شک و تردیدها را دراین زمینه تقویت می کند که گروه طرفدارعبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، با نظارت سازمان اطلاعات سعودی این عملیات را انجام داده اند تا آمریکا را مستقیماً در تجاوز به یمن دخیل کنند و بر جنایت اخیر عربستان در صنعاء سرپوش بگذارند و یا این که حداقل، یک گروه وابسته به القاعده طبق عملیات سابق این گروه، این عملیات را انجام داده است.

215 ـ 211

پربیننده ترین خبرها