آثار به جا مانده از داعش در شرقاط +ویدیو

جمعه 23 مهر 1395 - 13:37

الشرقاط (العالم) – نیروهای مشترک عراقی به دنبال یافتن کسانی هستند که در اسارت داعش قرار داشتند.

"محمد الربیعی" خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از شرقاط گزارش داد، نیروهای عراقی زندان هایی را یافتند که داعش در برخی از مناطق آزاد شده استان صلاح الدین از آنها برای شکنجه استفاده می کرد.
داعش همچنین برخی از خانه ها را به کارگاه های ساخت مواد منفجره تبدیل کرده بود.
خبرنگار العالم در ادامه این گزارش، به خانه ای در مرکز محله الجمیله در شمال الشرقاط در استان صلاح الدین رفت.

خبرنگار العالم گفت: این ها قفس هایی هستند که برای بازداشت و شکنجه انسان ها طراحی شده اند. اینجا خانه ای است که عناصر تروریستی داعش آن را به زندان به اصطلاح عمومی تبدیل کرده بودند. این یکی از زندان هایی است که توسط نیروهای عراقی در حومه صلاح الدین پس از آزادسازی کامل مناطق اشغال شده کشف شده است.
سربازان عراقی در گفت وگو با خبرنگار العالم تصریح کردند: بیشتر افراد بازداشت شده در اینجا اعضای گروه تروریستی داعش هستند. درهای اتاق های زندان فلزی هستند و با چند قفل از بیرون محکم بسته می شده اند و دریچه بسیار کوچکی برای تنفس در آنها تعبیه شده بود.
زندان ها همچنین یکی از ابزار داعش برای کشتار انسان های بیگناه در استان صلاح الدین به شمار می رود. نیروهای الحشد الشعبی ( نیروهای بسیج مردمی عراق) هنگام بررسی خانه ها در مناطق آزاد شده به کارگاه های بمب گذاری خودروها، ساخت مواد منفجره، بمب، انبارهای تسلیحات و چند تونل محرمانه داعش برخوردند که به دنبال پیشروی سریع نیروهای عراقی مجبور شدند، آنها را ترک کنند.
نیروهای مشترک عراق هم اکنون به جستجوی خود برای یافتن زندانیان زندانهای داعش ادامه می دهند تا شاید به سرنوشت آنان پی ببرند و یا اثری از آنها بیابند.
209 ـ 211

پربیننده ترین خبرها