خروج عناصر مسلح از قدسیا و الهامه +ویدیو

جمعه 23 مهر 1395 - 14:34

ريف دمشق (العالم) – 29 اتوبوس حامل 1450 نفر از جمله 275 مسلح در چارچوب توافق با ارتش سوریه از دو شهرک قدسیا و الهامه در ریف دمشق خارج شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، توافق جدیدی این بار در قدسیا و الهامه در حومه دمشق شکل گرفت. این توافق پس از ماه ها تلاش در حومه پایتخت سرانجام عملی شد و طی آن افراد مسلح تسلیحات سنگین و نیمه سنگین خود را تحویل ارتش سوریه دادند.
خودروهای حمل و نقل عمومی افراد مسلح را به حومه ادلب انتقال دادند .

"احمد منیر" مشاور وزارت آشتی ملی در گفت وگو با خبرنگار العالم ابراز داشت: تسلیحات سنگین و نیمه سنگین افراد مسلح به طور کامل تحویل داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: حرکت اتوبوس ها به دلیل افزایش شمار افراد مسلح که تا کنون به 500 نفر رسیده، به تاخیر افتاده است. قرار است خانواده های افراد مسلح بعدها به آنان ملحق شوند.
وی از این اقدام به عنوان یک گام راهبردی نام برد.
این آشتی امید به بازگشت زندگی را به اهالی مناطق همجوار قدسیا بازگرداند. هم اکنون بسیاری از ساکنان این دو شهرک که عناصر مسلح آنان را آواره کرده بودند، در انتظار بازگشت به خانه های خود بسر می برند. این روند از فشار بر دمشق خواهد کاست.
به گفته ناظران تحقق یافتن آشتی در قدسیا پیامدهای مثبتی بر مناطق همجوار به دنبال خواهد داشت.
چندی پیش، توافق آشتی دیگری در قدسیا تحقق یافت و بر اساس آن 40 فرد مسلح به همراه خانواده هایشان و بدون اسلحه این شهرک را از راه لبنان به سوی ادلب ترک کردند.
حسام زیدان خبرنگار العالم از ریف دمشق گزارش داد: پس از پیوستن دو شهرک قدسیا و الهامه به کاروان آشتی ملی ، کمیته های صلح در مناطق برزه و المعضمیه و القابون در نظر دارند آتش بس را در مناطق یاد شده عملی کنند، و زندگی عادی و طبیعی را به این مناطق بازگردانند.
209
 

پربیننده ترین خبرها