اف 35 های آمریکا از پس اس 300 های روسیه برمی آیند؟

اف 35 های آمریکا از پس اس 300 های روسیه برمی آیند؟
جمعه 23 مهر 1395 - 18:54

پایگاه آمریکایی «Warrior» که در زمینۀ مسائل استراتژیک و نظامی فعال است، امکان موفقیت نیروی هوایی آمریکا در برابر سامانه های ضد موشکی روسیه در سوریه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، این پایگاه با اشاره به استقرار سامانه های دفاع موشکی اس 300 و اس 400 روسیه در سوریه و تهدید روس ها برای سرنگونی جنگنده های آمریکایی در صورت حمله به مواضع ارتش سوریه، نوشت: «در حالی که آمریکا قدرتمندترین نیروی هوایی جهان را دارد، سامانه های دفاع موشکی اس 300 و اس 400 چالشی حقیقی برای قدرت نیروی هوایی آمریکاست».
این پایگاه به نقل از ایگور سوتیاگین، کارشناس مسائل دفاع موشکی و تسلیحات استراتژیک روسیه، نوشت سامانه های دفاع هوایی روسیه برای هدف قرار دادن اهدافی طراحی شده که در ارتفاعی بیش از 250 مایل پرواز کنند. با وجود این که این سامانه ها خطری برای جنگنده های آمریکا و ائتلاف در منطقه هستند اما می توان آن ها را فریب داد؛ زیرا نمی توانند به خوبی با جنگنده ها و موشک هایی که در ارتفاع پایین پرواز کنند، رو به رو شوند.
این کارشناس افزود سامانۀ دفاع هوایی اس 300، 32 موشک دارد که به سوی 16 هدف شلیک می شوند، یعنی دو موشک به سوی هر هدف برای اطمینان از اصابت آن. به همین دلیل روسیه با وجود استقرار سامانۀ اس 400 که بسیار پیشرفته تر است، سامانۀ اس 300 را نیز در سوریه مستقر کرد.
سوتیاگین، همچنین، گفت جنگنده های رادارگریز "بي – 2"، "اف-22" و"اف-35" می توانند سامانه های دفاع هوایی روسیه را هدف قرار دهند اما این کار جز با جنگیدن ممکن نخواهد بود.

220-9

پربیننده ترین خبرها