خبرنگاران برای پوشش عملیات موصل وارد عراق شدند

خبرنگاران برای پوشش عملیات موصل وارد عراق شدند
دوشنبه 26 مهر 1395 - 08:25

خبرنگاران برخی کشورها برای به تصویر کشیدن عملیات موصل و نبرد با گروه تروریستی داعش وارد عراق شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صدها خبرنگار که برای پوشش خبری عملیات آزادسازی شهر موصل از اشغال داعش از کشورهای مختلف وارد عراق شدند، توسط نیروهای پیشمرگه به پشت جبهه‌ها منتقل شدند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع محلی در شمال عراق تأکید کرد که انتقال خبرنگاران به «جبهه حاضر» جبهه نیروهای پیشمرگه، واقع در استان نینوا و در 40 کیلومتری اربیل، آغاز شد.

بر اساس این گزارش، شماری از خبرنگاران به دلیل این که اجازه تصویر برداری از محل استقرار پیشمرگه به آن ها داده نشد، برای پوشش خبری عملیات مزبور به جبهه‌های مختلف استان نینوا اعزام شدند.

گفته می شود که خبرنگاران به دلایل امنیتی و محرمانه بودن نقشه نظامی عملیات مزبور در پشت جبهه‌ها مستقر شده‌اند.

موصل پایتخت نینوا و از بزرگترین شهرهای شمال عراق است که از دو سال پیش به تصرف گروه تروریستی داعش درآمده و این گروه این شهر را به عنوان پایتخت خود اعلام کرده است.

پنجشنبه گذشته ستاد تبلیغات بسیج عراق، از دایر شدن ستاد اطلاع رسانی "جنگ آزادسازی موصل" خبر داد و آن را بزرگ ترین ستاد اطلاع رسانی داوطلبانه در تاریخ عراق اعلام کرد.

ستاد تبلیغات بسیج همچنین با تعیین احمد الاسدی به عنوان سخنگوی خود، تاکید کرد که الاسدی، هر روز، خبرهای جنگ را به صورت صوتی و تصویری گزارش خواهد کرد.

ستاد تبلیغات بسیج همچنین، هماهنگی های لازم برای پوشش خبری عملیات آزادسازی موصل را با شماری از رسانه های ملی انجام داد تا برای شبکه هایی که امکان پوشش خبری مستقیم نداشته باشند، خبرنگار جنگی و فیلم بردار اعزام کند که به صورت داوطلبانه برای آنان گزارش تهیه کنند و خودروهایی مجانی در اختیار آن ها قرار می گیرد.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها