هشدارجدی غرب به اسرائیل در ۲۰۱۰ ؛

درصورت حمله به ایران موشک‌باران می‌شوید

درصورت حمله به ایران موشک‌باران می‌شوید
دوشنبه 26 مهر 1395 - 13:22

طبق اسناد منتشر شده جدید توسط ویکی‌لیکس رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از تلاشهایش برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران شایعه استفاده از یک پایگاه نظامی در عربستان برای انجام یک حمله هوایی به ایران را پخش کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ،  نامه نگاری سال 2012 هیلاری کلینتون که در آن زمان مشاور اوباما و بعد از آن وزیر خارجه دولت وی شد به نقل از منابع اسرائیلی گفت درحالیکه اسرائیل آمادگی جنگ همه جانبه با ایران را نداشت، پخش شایعاتی  درباره حمله ارتش اسرائیل می‌تواند دنیا را متقاعد کند که آنها به دنبال معامله هستند.

سیدنی بلومنتال در نامه 24 جولای خود نوشت: درحال حاضر با توجه به این مسئله که اسرائیل آمادگی جنگ همه جانبه با ایران را ندارد، آنها ممکن است به تهدید حمله ادامه دهند و این تاثیر را القا کنند که نسبت به اقدامات تهاجمی علیه برنامه هسته‌ای ایران جدی هستند.

یک مقام اسرائیلی ناشناس اعلام کرده است: یک راه انجام این کار به روز رسانی سیستمهای تسلیحاتی است؛ طرح موضوع ایجاد یک پایگاه هوایی در عربستان که میزبانی برای حمله نهایی به شمار رود و سپس افشای این مسئله به رسانه‌ها که برنامه‌هایی برای حمله زودهنگام وجود دارد و اینکه هر اقدام ممکن برای متقاعد ساختن دنیا که آنها به دنبال معامله هستند.

در این نامه همچنین به نگرانی چندین منبع اطلاعاتی وامنیتی ترکیه‌ای و اروپایی اشاره شده است که معتقد بودند هرگونه  حمله نظامی اسرائیل علیه ایران می‌تواند به سرعت باعث شعله ور شدن جنگ در خاورمیانه شده که شامل اقدام تلافی جویانه از سوی همسایگان عرب علیه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

فرماندهان ارشد نظامی ترکیه هشدار دادند که پیش از بازگشت هواپیماهای صهیونیستی به پایگاه خود یک جنگ بزرگ در منطقه خاورمیانه آغاز می‌شد و طبق برآورد آنها نیروهای حزب الله در سوریه و لبنان توانایی شلیک 200 هزار موشک و راکت به سمت اسرائیل را داشتند.

طبق مطالب اشاره شده در این نامه تحلیلگران نظامی ترکیه همچنین معتقد بودند که چنین حمله‌ای باعث درهم شکستن سیستمهای دفاعی اسرائیل خواهد شد. در این نامه همچنین آمده است منابع اطلاعاتی اروپایی همچنین هشدار دادند که چنین حمله‌ای باعث وخیم تر شدن وضعیت اقتصاد جهانی شده و انگشت اتهامات به سمت اسرائیل نشانه گرفته خواهد شد.

منبع : تسنیم

پربیننده ترین خبرها