افسر سوری که رکورد "جدا شدن" را شکست +عکس

افسر سوری که رکورد
سه شنبه 27 مهر 1395 - 00:01

گروه موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک با انتشار بیانیه‌ای از جدا شدن "حسام العواک" از بقایای ارتش آزاد و پیوستن وی به این نیرو استقبال کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، این افسر پیشین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: من سرتیپ حسام العواک معاون فرمانده تجمع افسران آزادیخواه، به همراه گروهی از افسران شرافتمند، جدایی مان را از بقایای ارتش آزاد اعلام می کنیم. 

پایگاه اینترنتی "هوار نیوز" وابسته به حزب اتحادیه دموکراتیک، متن این بیانیه را که وی در کنار طلال سلو سخنگوی این نیروها قرائت کرد، منتشر نمود. 

 وی علت سومین جدایی اش را "سیطرۀ شورای ملی و ائتلاف بر کمک ارائه شده به معارضین و غلبۀ گروه های تندرو بر گروه های جنگجو و هدایت آن به سوی افراط گرایی برای خدمت به اشغالگران ترک" اعلام کرده است.

یک روزنامه معارض، العواک را شخصی خواند که به گفته منابع مطبوعاتی و نظامی معارض، "سرتیپ" یا "جدا شده" نیست، بلکه سال 2011 برای نخستین بار در مصر ادعا کرد که از ارتش سوریه جدا شده است، در حالی که اخراج شده بود.

وی که تا زمان حاضر سه بار از گروه های مختلف جدا شده است، قبل از پیوستن به سوریه دمکراتیک، در مصر مقیم بود.

العواک اهل استان دیر الزور است که در سال 2004 وقتی سرگرد بود، از ارتش سوریه اخراج شد، تا اینکه در یک کنفرانس مطبوعاتی در قاهره پس از ترور رفیق الحریری، "جدایی" خود را از ارتش سوریه اعلام کرد.

این روزنامه معارض نوشت که العواک پیشتر در سخنانی بسیار جنجالی ادعا کرده بود که معاون فرمانده "تجمع افسران آزادیخواه" است، در حالی که به گفته ریاض الاسعد (سرهنگ سابق ارتش سوریه و بنیانگذار ارتش آزاد) چنین پستی اصلا وجود ندارد.

العواک اخیرا نقشه منطقه روژ آفا یا کردستان غربی را - که می کوشد در شمال سوریه مشابه آن را ایجاد نماید- در پس زمینه صفحه خود در فیسبوک قرار داده است.  

وی همچنین چهار سال قبل مسئولیت ربودن حجاج لبنانی در منطقه اعزاز حلب را عهده دار شده بود. 

افسر سوری که سه بار جدا شد!

7- 206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها