فعال عربستانی در معرض شلاق خوردن دوباره

فعال عربستانی  در معرض شلاق خوردن دوباره
چهارشنبه 28 مهر 1395 - 05:30

فعالان حقوق بشر اعلام کردند که رائف بدوی وبلاگ نویس عربستانی که درسال 2015 به زندان و هزار ضربه شلاق محکوم شد، بار دیگر در معرض اجرای حکم شلاق خوردن قراردارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رویترز به نقل از اویلین ابیتول فعال کانادایی که موسسه ای به  نام رائف بدوی برای حمایت از او راه اندازی کرده، می گوید یک منبع موثق در عربستان از احتمال اجرای حکم شلاق علیه رائف خبرداده است.

بدوی در ماه مه سال 2014 میلادی به 10 سال زندان و هزار ضربه شلاق محکوم شد تا این هزار ضربه در 20 هفته و هر هفته 50 ضربه انجام شود.

وی در سال 2012 به اتهام انتقاد از هیات امر به معروف و نهی از منکر و مبلغان سعودی بازداشت و در 29 ژوئیه 2013 به 7 سال زندان و 600 ضربه شلاق محکوم شد و پایگاه اینترنتی متعلق به او موسوم به" شبکه لیبرالی عربستان آزاد" بسته شد.

در 7 مه 2014 حکم وی به 10 سال زندان و هزار ضربه شلاق در 20 نوبت تغییر یافت که واکنش سازمان حقوق بشر را در پی داشت.

مقام های سعودی اتهام های رائف بدوی را " توهین به ارزش های دینی ، علمای مذهبی و تعدادی از مسئولان عربستان" اعلام کرده اند.

به نوشته روزنامه القدس العربی انصاف حیدر همسر بدوی که به همراه سه فرزندش در کانادا زندگی می کند، از کانادا و سایر کشورها خواسته است که برای جلوگیری از اجرای حکم شلاق و آزادی شوهرش تلاش کنند.

نخستین نوبت شلاق اجرای 50 ضربه شلاق بربدن بدوی موجب آسیب دیدگی شدید او شد و نوبت های بعدی شلاق خوردن را به تعویق انداخت.

9

پربیننده ترین خبرها