کشورهای همسایۀ لیبی: راه حل را به ما بسپارید

کشورهای همسایۀ لیبی: راه حل را به ما بسپارید
پنج‌شنبه 29 مهر 1395 - 09:38

کشورهای همسایۀ لیبی در اجلاسی در نیامی پایتخت نیجر ، ضمن مخالفت با هرگونه دخالت نظامی خارجی در این کشور، خواستار مشارکت بیشتر در حل بحران آن شدند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، در بیانیۀ پایانی اجلاس که در سطح وزرای خارجه برگزار شد آمده است که «مبارزه با گروه های تروریستی در لیبی باید در چارچوب مشروعیت بین المللی صورت گیرد و اقدامات در این زمینه باید بر اساس درخواست شورای ریاستی دولت وفاق ملی باشد».
«ابراهیم یعقوبا»، وزیر خارجۀ نیجر، هم در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گفت: «کشورهای همسایۀ لیبی به اندازۀ لازم در حل بحران این کشور دخیل نیستند. سازمان ملل متحد و جامعۀ بین الملل برای حل آن می کوشند در حالی که ما نخستین کسانی هستیم که تبعات آن را تحمل می کنیم».
وی افزود: «ایراد ما به کسانی که به دنبال راه حل هستند این است که آنها به اندازۀ کافی به حرف ما گوش نمی دهند».
یعقوبا ایجاد یک تروئیکا مشتمل بر سازمان ملل متحد، اتحادیۀ آفریقا و اتحادیۀ عرب برای هدایت فرایند یافتن راه حل برای برون رفت از منازعات لیبی را خواستار شد.
این وزیر نیجری تأکید کرد همۀ طرف های بحران به استثنای گروه های تروریستی باید در مذاکراتی جامع تر و شامل تر مشارکت کنند و حکومت باید در تمامی مناطق این کشور مشروعیت داشته باشد.
از زمان انقلاب مردمی در سال 2011 که به سرنگونی معمر القذافی منتهی شد، لیبی صحنۀ ناآرامی هاست و دولت وفاق ملی که در 30 مارس گذشته تشکیل شد از سوی نیروهای مختلف به رسمیت شناخته نمی شود.

202-9
 

پربیننده ترین خبرها