الجبوری: پیروزی نهایی به زودی اعلام خواهد شد

الجبوری: پیروزی نهایی به زودی اعلام خواهد شد
شنبه 1 آبان 1395 - 11:53

رئیس مجلس نمایندگان عراق تاکید کرد که پیروزی بر گروه تروریستی داعش در سراسر خاک عراق بزودی اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت السومریه نیوز، سلیم الجبوری روز شنبه در افتتاحیه نهمین اجلاس کنگره شورای عالی بیداری اسلامی در بغداد گفت: تروریست ها امروز از اهالی موصل به عنوان سپر انسانی در برابر نیروهای دلاور ما که هر ساعت پیشروی می کنند، استفاده می کنند.
وی افزود: بزودی پیروزی نهایی و نه تنها (خبر) آزادی استان نینوا بلکه همه خاک عراق از لوث گروه تروریستی داعش اعلام خواهد شد.
الجبوری خاطرنشان کرد: ملت عراق متحد است و هر نوع دخالت خارجی در امور داخلی خود را نمی پذیرد.
الجبوری گفت: ما فقط از کشورهای جهان می خوایم که از ما در این جنگ حمايت کنند و به حاکمیت عراق و خاک و آسمان این کشور احترام بگذارند.

* افراطی گری، امت اسلامی و کل بشریت را هدف قرار داده است

الجبوری اظهار داشت: خطر افراطی‌گری امت اسلامی و کل بشریت را هدف قرار داده است، تروریستها به دنبال آن هستند که تفکر خود را به عنوان دین اسلام معرفی کنند، و امت اسلامی بزرگترین مسؤولیت را برای مقابله با این تفکر برعهده دارد.
وی تأکید کرد: ما امروز در برابر کل دنیا مسؤولیت داریم که با توضیح واقعیت دین اسلام به دیگران، با تفکر تروریستها مقابله کنیم و به عنوان اقدامی پیش‌دستانه، فرزندانمان را در مقابل این تفکر ایمن نگه داریم.
الجبوری گفت: دلایل به وجود آمدن این تفکر و قدرت آن برای تأثیرگذاری بر برخی افراد باید به صورت واقعی بررسی شود؛ و برای مقابله با آن، راهکارهایی واقعی، به صورت آشکار و جدی و عملی ایجاد شود. 
الجبوری خاطرنشان کرد: اجرای بخشی از راهکار برای حل این موضوع، بر عهده دولتها است که با خشکاندن منابع مالی تروریسم و تحقق عدالت اجتماعی و حمایت از مظلومان و پذیرفتن مخالفان مسالمتجو و حمایت از آنان، آغاز می شود؛ دولتها باید کسانی را که به صورت عملی و تبلیغاتی به دنبال آلوده سازی مغزها و تبلیغ افراطی گری هستند مجازات، و قوانینی را برای جرم دانستن طایفه گری و نژادپرستی و قومیت گرایی وضع کنند.
6

پربیننده ترین خبرها