یونسکو رژیم صهیونیستی را رسوا کرد

یونسکو رژیم صهیونیستی را رسوا کرد
شنبه 1 آبان 1395 - 15:05

سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) با صدور حکمی رأی به نبود هر گونه ربط تاریخی بین یهود و مسجد الاقصی به خصوص دیوار براق داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یونسکو با تصویب طرحی که کشورهای الجزایر، مصر، لبنان، مغرب، عمان، قطر و سودان ارائه کردند، اعلام کرد که "این مسجد فقط اختصاص به مسلمانان دارد".
مروان عبد العال، مسئول جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت که این حکم یونسکو به مثابه پیروزی حقیقت است، همانگونه که روزی ادوارد سعید، اندیشمند فلسطینی گفته بود.

وی خاطرنشان کرد که تحریف تاریخ، بخشی از استراتژی رژیم صهیونیستی است تا با خلق و ابداع شرایع دینی خرافی، موجودیت خود را به لحاظ تاریخی و سیاسی اثبات کند.
وی افزود: "حفاری ها و تونل هایی که تا امروز در اطراف مسجد الاقصی کنده شده اند هیچ یک نتوانستند حقیقت تاریخی را که بیانگر حق فلسطین و عرب و جهان اسلام در این مسجد است را زایل کنند."
عبد العال به شبکه المنار گفت: تاریخ و زمانبندی این تصمیم همزمان شد با تشدید سیاستهای نژادپرستانه رژیم صهیونیستی که رؤیای ایجاد حکومت یهودی و تبدیل قدس به مرکز یهودیت در جهان از طریق ایجاد معبد یهودی را در سر می پروراند و مدعی است این معبد در محل مسجد الاقصی یا بخشی از حرم یا در زیر آن قرار گرفته است.
وی تأکید کرد که مبارزه و قیام ملت فلسطین، شدت و عمق وابستگی این ملت به وطن و هویت و تاریخ خود را به جهانیان فهماند و نشان داد داستان تورات تحریف شده، خرافاتی بیش نیست خرافاتی که در برابر تاریخ شفاف و اصیل این ملت دوام نمی آورد.
عبد العال معتقد است: صدور چنین حکمی از سوی یونسکو، مواضع حقیرانه و ذلت بار عربهای مدعی صلح با رژیم صهیونیستی را که برای سازش با این رژیم و امضای قرارداد و برقراری روابط با آن تلاش می کنند، رسوا کرد.
وی صدور این حکم را گام معنوی در پایبندی به مشروعیت مقاومت در برابر اشغالگران و اصرار بر حق تاریخی فلسطین دانست و خاطرنشان کرد که نباید به این پیروزی و دستاورد بزرگ بسنده کرد بلکه باید از آن در برابر هر گونه ضد حمله تبلیغاتی رژیم صهیونیستی دفاع کرد.
عبد العال هشدار داد که ناتوانی دولتهای عربی و تسلیم شدن در برابر فشارها، می تواند شکافی بر دیواره حکم یونسکو به وجود آورد.

وی تأکید کرد که هر گونه سستی در این مورد به معنای خالی کردن پشت قدس و حمایت معنوی غیر مستقیم از گروه های نژادپرست و سیاستهای تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در تقسیم مسجد الاقصی است.
این حکم قانونی و بین المللی مهر تأییدی بر حق مالکیت اعراب و به ویژه فلسطینی ها بر مقدسات اسلامی است، و ثابت می کند که رژیم صهیونیستی، متجاوز است و به مقدسات و ملت فلسطین دست درازی کرده است. در این بین آنچه که مسلم است این است که وقایع تاریخی ثابت کرده است که برای دستیابی به حقوق خود باید از راه های مختلف از جمله مقاومت مسلحانه در برابر این دشمن ایستاد.
208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها