روسیه: حمله ائتلاف امریکا به اطراف کرکوک، جنایت جنگی است

روسیه: حمله ائتلاف امریکا به اطراف کرکوک، جنایت جنگی است
شنبه 1 آبان 1395 - 22:04

وزارت دفاع روسیه حمله ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا به شهرک های عاری از داعش در اطراف کرکوک را جنایت جنگی دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ژنرال ایگور کناشینکف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: سیستم های شناسایی روسیه حملات دو هواپیمای ائتلاف بین المللی به شهرک داقوق واقع در 30 کیلومتری کرکوک را رصد کرده اند در حالی است که براساس اطلاعات به دست آمده توسط این وزارتخانه، عناصر داعش به هیچ وجه در منطقه مذکور حضور نداشته اند.
وی افزود: به گفته شاهدان عیان، دهها شهروند غیر نظامی از جمله زنان و کودکان بر اثر حمله هوایی ائتلاف بین المللی به یک مجلس ترحیم که به اشتباه تجمع عناصر مسلح تشخیص داده شده بود کشته شدند.
کناشینکف افزود: وزارت دفاع روسیه با اهتمام وضعیت عراق و عملیات نیروهای عراقی تحت حمایت ائتلاف بین المللی علیه عناصر داعش در موصل را زیر نظر دارد.
به گفته این مقام نظامی روسیه، ائتلاف بین المللی در 24 ساعت گذشته 19 بار به مناطق مختلف در خاک عراق حمله کرده است.
یادآور می شود یک سخنگوی حشد شعبی روز جمعه در اظهاراتی که از شبکه عراقی "السومریه نیوز" پخش شد گفت: جنگنده های ائتلاف بین المللی علیه داعش به یک مجلس ترحیم در شهر داقوق حمله کرده اند.
یک مقام محلی در همان روز در گفتگو با پایگاه عراقی "شفق نیوز" از کشته شدن شماری از شهروندان بر اثر بمباران "اشتباه" خبر داده بود که "امیر خواکرم" فرماندار داقوق نیز با تأیید این موضوع گفت: بیشتر قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.
این در حالی است که ائتلاف بین المللی هنوز صحت این اخبار را تأیید یا رد نکرده است.
بمباران اشتباه مناطق مختلف توسط هواپیماهای ائتلاف بین المللی علیه داعش بارها تکرار شده است و فرماندهان نظامی دلیل این اشتباهات را دریافت اطلاعات اشتباه درباره موقعیت جغرافیایی ارائه شده به جنگنده های ائتلاف بین المللی یا نیروی هوایی عراق می دانند.
یادآور می شود مواضع وزارت دفاع روسیه پس از آن اعلام شد که غربی ها بارها روسیه را به علت بمباران مواضع گروههای تروریست متهم در شهر حلب به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده اند. مسکو این اتهامات را رد کرده است.

216-9

پربیننده ترین خبرها