مزایده خرید آرا در کویت.. هر رای چند دلار؟!

مزایده خرید آرا در کویت.. هر رای چند دلار؟!
دوشنبه 3 آبان 1395 - 17:35

برخی نامزدهای انتخابات مجلس امت کویت، برای شکست رقبای انتخاباتی خود، مبالغ هنگفتی را به خرید آرا شهروندان اختصاص داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، با پایان چهارمین روز ثبت نام برای نامزدی در انتخابات مجلس امت کویت، در یکی از ستادهای انتخاباتی یک نامزد کویتی، مزایده خرید هر رای به مبلغ 650 دینار (معادل حدود 2000 دلار)، برگزار شده است.

به نوشته سایت "وطن یغرد"، پیش بینی‌ها حکایت از آن دارد که با شدت یافتن رقابت نامزدهای انتخابات پارلمانی کویت، خرید آرا در این دوره به بالاترین سطح برسد، این درحالی است که در انتخابات سال 2013 پارلمان کویت، سقف رقم خرید آرا از 350 دینار بالاتر نرفت.

برخی کارشناسان معتقدند شروع زودهنگام خرید آرا از سوی نامزدهای انتخاباتی کویت در این مرحله، در کشمکش‌های سیاسی رقبا برای تصدی کرسی‌های پارلمانی مجلس امت ریشه دارد.

یکی از کارشناسان می گوید هرچند که فلسفه انتخابات، انتخاب افراد شایسته و نخبه است اما خرید و فروش آرای رای دهندگان، به سلطه ثروتمندان، یا چهره‌های سیاسی دارای دست‌رسی به اموال عمومی، بر پارلمان و رنگ باختن اصل انتخابات منجر می شود.

شیخ احمد حسین عضو کمیته شرعی وقف در کویت نیز با اشاره به این که براساس احکام شریعت اسلامی، خرید و فروش آرا، حرام و جرم است، رای دهندگان را به انتخاب افراد مفید و اصلح فرا خواند.

7- 213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها