بازدید نماینده سازمان ملل از جنایت عربستان درصنعا

بازدید نماینده سازمان ملل از جنایت عربستان درصنعا
سه شنبه 4 آبان 1395 - 12:24

نماینده سازمان ملل دراموریمن، در بازدید از تالار بزرگ صنعاء، از میزان خسارت وارد شده در حمله عربستان سعودی به این مکان، مطلع شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اسماعیل ولد الشیخ" در بازدید از بخش های مختلف تالار، از نزدیک از در جریان فاجعه انسانی حملات عربستان سعودی به مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن در تالار بزرگ الرویشان و کشتار صدها زن و مرد غیر نظامی قرار گرفت.

ولد الشیخ هم چنین در جریان جزئیات جنایت عربستان سعودی از زمان وقوع بمباران و شمار قربانیان اعم از شهدا و زخمی های این حملات از زبان دادستانی یمن قرار گرفت.

دکتر"عبدالله ابوحوریه" و"عایض الشمیری" دو نفر ازاعضای هیئت ملی یمن نیز وی را در این بازدید همراهی کردند.

اواخر مهر ماه خبرگزاری رویترز گزارش داد که کمیته ای از کارشناسان سازمان ملل با ارائۀ گزارشی به شورای امنیت اعلام کرد که ائتلاف عربستان با حمله به مراسم ترحیم صنعا تعهدات خود را نقض کرده، به ویژه این که با بمباران دوم، مجروحان بمباران اول را هدف قرار داده است. بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی قانون بین المللی را که هدف قرار دادن مجروحان و افراد بی دفاع را ممنوع می کند، دو بار نقض کرده است.

در جریان حمله هوایی عصر شنبه 17 مهر 1395(8 اکتبر) ائتلاف متجاوز سعودی به مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن در صنعا و بر اساس آمارِ مرکز هماهنگ کننده امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد، بالغ بر 640 نفر شهید و یا مجروح شدند که گفته می شود آمار شهدا دست‌کم ۱۴۰ نفر و زخمی ها نیز بیش از ۵۰۰ نفر بوده است.

217 ـ 211

پربیننده ترین خبرها