رئیس پارلمان لبنان: جلسه را تحریم نمی‌کنم، اما..

رئیس پارلمان لبنان: جلسه را تحریم نمی‌کنم، اما..
سه شنبه 4 آبان 1395 - 12:40

نبیه بری رئیس مجلس لبنان پیش بینی کرد حتی در صورتی که هفتۀ آینده، میشل عون به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، تشکیل کابینه، 5 تا 6 ماه طول خواهد کشید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بری روز دوشنبه در گفت وگو با روزنامه السفیر گفت: اگر حریری مأمور تشکیل کابینۀ آینده شود و برای ائتلاف، توافق حاصل شود، به نظر من تشکیل کابینه حداقل، پنج تا شش ماه وقت خواهد برد.

وی تصریح کرد: جهت اطلاع، اعلام می کنم که من جلسۀ آیندۀ انتخاب رئیس جمهور را تحریم نخواهم کرد؛ همچنان که جلسات پیشین را نیز تحریم نکردم. پیش از این نیز به سرهنگ عون گفته بودم که از حد نصاب انداختن مجلس برای من کاری ندارد اما من کسی نیستم که به این شیوه ها متوسل شوم، تاکنون هیچ گاه این کار را نکرده ام و هیچ گاه به این شیوه متوسل نخواهم شد.

بری افزود: در دیدار با سرهنگ عون به او گفتم که من در جلسه حاضر خواهم شد، اما با تمام احترامی که برایت قائلم، به تو رأی نخواهم داد و این به هیچ وجه به آن معنی نیست که از تو بدم می آید. او در پاسخ گفت: نظرت برایم محترم است و همچنان برادر می مانیم.

نبیه بری، از سال 1992 تاکنون، رئیس مجلس لبنان است. او رهبر جنبش امل و هم پیمانِ حزب الله است، اما دو طرف در خصوص نامزدی میشل عون اختلاف دارند.

حزب الله لبنان از نامزدی میشل عون برای تصدی ریاست جمهوری لبنان، حمایت کرده است.

کشور لبنان، از دو سال پیش تاکنون بدون رئیس جمهور است و این مساله به توقف خدمات رسانی به شهروندان منجر شده است و ثبات کشور را تهدید می کند.

نمایندگان پارلمان لبنان، روز پنج شنبه، برای انتخاب رئیس جمهور جلسه تشکیل خواهند داد. برگزاری این جلسه، پس از آن امکان پذیر می شود که سعد الحریری نخست وزیر پیشینِ لبنان روز پنج شنبۀ گذشته حمایت خود را از نامزدی میشل عون برای تصدی ریاست جمهوری اعلام کرد. این تغییر موضع، پس از آن تحقق یافت که توافق شد عون، پس از تصدی ریاست جمهوری، سعد حریری را مامور تشکیل کابینه کند.

205

پربیننده ترین خبرها