تناقض گویی در مورد همکاری نظامی آمریکا و تونس

تناقض گویی در مورد همکاری نظامی آمریکا و تونس
پنج‌شنبه 6 آبان 1395 - 09:28

برخی از منابع در دولت آمریکا خاطرنشان کردند که واشنگتن هم اکنون از یک پایگاه هوایی در تونس برای انجام عملیات علیه تشکیلات داعش در لیبی با هواپیماهای بدون خلبان استفاده می کند اما تونس این موضوع را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، یک مقام بلندپایه در وزارت دفاع تونس گفت: هیچ گونه پایگاه نظامی خارجی در تونس وجود ندارد.

مقام مزبور در گفت وگو با رویترز افزود: هواپیماهای شناسایی و بدون خلبان آمریکا موجود در اختیار تونس ماموریت شان فقط به ارائه آموزش به نیروهای تونس جهت نظارت بر مرزهای لیبی منحصر می شود.

از سوی دیگر فرحات الحرشانی وزیر دفاع تونس در مصاحبه با خبرگزاری رسمی تونس گفت: تونس از آمریکا هواپیماهای شناسایی و سامانه هواپیماهای بدون خلبان دریافت کرده است و این هواپیماها با همکاری دولت در اختیار ارتش گذاشته شده اند تا به افراد ارتش آموزش داده شود و از این تجهیزات جهت نظارت بر مرزهای جنوب استفاده شود و هر گونه تحرک مشکوک شناسایی شود.

روزنامه واشنگتن پست چندی پیش خاطرنشان کرد: هواپیماهای بدون خلبان نیروی هوایی آمریکا عملیات خود را از پایگاه هوایی در تونس در اواخر ماه ژوئن آغاز کردند.

209-9
 

پربیننده ترین خبرها