خطر صدها جرم آسمانی ناشناس برای زمين

خطر صدها جرم آسمانی ناشناس برای زمين
پنج‌شنبه 6 آبان 1395 - 13:05

کیهان شناسان، تيم مأموريت فضاشناسی K2 اعلام كردند تلسكوپ كپلر توانسته است تصاويری از صدها جرم آسمانی كوچك را براي اولين بار كشف كند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، سخنگوی رصد فضانوردی "كونكوی" در نروژ در اين باره گفت: ما قبلا مسير گردش همه سيارك های مشهور در آن منطقه از فضا را رصد كرده بوديم. اما بيشتر اين اجسام، تاريك بودند. از اين رو، كپلر نتوانست بسياری از آنها را رصد كند.
تلسكوپ كپلر در سال 2009 برای اولين بار مورد استفاده قرار گرفت و وظيفه اصلی آن، رصد اجسام فضايی و سياركهای دور در صورت های فلکی "ماكيان" و "كركس پرنده" و تصويربرداری از آنها بود. اين تلسكوپ از روش سنجش ميزان درخشش اجسام بهره مي گيرد.
در سال 2013م. عمر تلسكوپ کپلر به پايان رسيد و از مدار خارج شد. اما با توجه به تأثير فراوان و اطلاعات ارزشمندی كه توانسته بود در دوره فعاليتش ثبت نمايد ناسا تصميم گرفت بار ديگر اين تلسكوپ را احيا كند و به وسيله تيم كارشناسان موسوم به K2 بار ديگر آن را به مدار بهره برداری بازگرداند.
پس از بازگشت كپلر به فعاليت، دانشمندان توانستند اطلاعاتي را كه قبلا ثبت كرده بود به همراه تصاوير ثبت شده توسط آن پس از بازگشت به مدار را رصد و مورد تجزيه و تحليل قرار دهند.
دانشمندان با بازگشت به تصاوير و اطلاعات ثبت شده توسط كپلر در مدت چندين ماه، توانستند شمار زيادی از سياركها و اجرام آسمانی را كشف كنند كه قبلا كشف نشده بودند. آنها همچنين ابعاد و ميانگين سرعت آنها را نيز اندازه گيری كردند.
کیهان شناسان مشاهده كردند شمار زيادی از اين سيارك ها در مدارهای مشخصی و با سرعتی تقريبا كند در منظومه شمسي در گردش هستند كه اين امر نشان دهنده آن است كه سيارك های مذكور، از مدار سياره هايي مانند مريخ، زمين و مشتری جدا شده اند. اما حركت اين اجرام نشان دهنده آن است كه ممكن است بار ديگر مدار كنونی شان را ترك نمايند؛ امري كه ممكن است به تهديد زندگي بر روي زمين بينجامد.

216-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها